Årsresumé av 2014


 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Verkligen-födde barn!

 

Genomgick du någon stor förändring? Att bli mamma till min älskade lilla Klara, den bästa förändringen jag upplevt!

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min kära vän Joppe födde sin son nästan exakt 3 månader efter mig.

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? Söndagen den 11 maj, från morgon till kväll/natt men allra mest kl. 15.00 då Klara las upp på mitt bröst.

 

Vilka länder besökte du? Inga alls.

 

Bästa köpet? Knappt köpt något till mig själv detta år, men både vårt vardagsrumsbord och matta är bra. Sen såklart delar både vagnen och bärselen första plats!

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att bli mamma och vara ledig heeela tiden!

 

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Träning, vin och resa!

 

Vad önskar du att du gjort mer? Träffat vissa vänner ännu mer, läst böcker, bakat och stickat.

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig över onödiga saker.

 

Favoritprogram på TV? Nu får jag skämmas lite, men Big Brother, Bonde söker fru...

 

Bästa boken du läste i år? Jag har dessvärre inte läst någon bok...

 

Största musikaliska upptäckten? Jens spelar mycket för mig, men kommer aldrig ihåg vad det heter, men Zlatans låt var kul!

 

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Att jag fick löneförhöjning som överraskade mig.

 

Största framgång på det privata planet? Att vi fick lite av en drömlägenhet bara sådär.

 

Största misstaget? Inget misstag.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare! 2014 är mitt lyckligaste år någonsin!

 

Vad spenderade du mest pengar på? Grejer till Klara.

 

Något du önskade dig och fick? I julklapp ett fint snöflingehalsband.

 

Något du önskade dig och inte fick? Kastrull.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Fick gofika och presenter av min älskling och jobbade sen kväll.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Kunna köpa lite mer vad jag vill, tar inte ut så mycket föräldrardagar så därför heller inga extrapengar. Men det kommer jag vara glad över framöver!

 

Vad fick dig att må bra? Att allt gick bra under graviditeten, förlossningen och våran första tid med Klara. Och att se hur fint band Jens och hon har!

 

De bästa nya människorna du träffade? Klarisen såklart!

 

Mest stolt över? Att jag födde ut en liten prinsessa!

 

Högsta önskan just nu? Att Jens får ett jobb inom det han vill!

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Vara mer spontan och slösa lite mer, vi lever nu!


Postat av: Marie Bergman

Låter som ett härligt år :) Gott nytt 2015!

2015-01-03 @ 12:49:28
URL: http://livetiluxemburg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback