KUA


KUA står för KliniskUtbildningsAvdelning.
Och det är alltså där jag håller till nu på praktiken.

Det är en riktigt avdelning, med riktiga patienter och vi är en massa studenter av olika slag.
I mitt team är vi 3 ssk-studenter, 1 sjukgymnast-student och 2 läkar-studenter.
Vi delar på 8 patienter där vi jobbar efter våra professioner.
Det är så mycket att tänka på och igår glömde jag bort min lunch bara för att jag hade så mycket att göra!
Handledarna står med "händerna på ryggen" och finns som stöd.
Det är verkligen lärorikt och kul, men samtidigt väldigt slutkörande...

Jag hann med och träffa min fina Annor med respektive igårkväll.
Vi åt go-mat som vanligt och hade det mysigt!


Anna B som fyllt år fick ett halvt kilo parmaskinka i paket + en massa ost :)

Idag har jag faktiskt varit ledig, även fast hjärnan varit på annat håll har jag hunnit på Ikea och bytt gardiner i köket!

Imorgon är en ny utmaningsdag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback