Gröngöling från topp till tå


Jag har varit på KK (KvinnoKliniken):s OP avdelning i två dagar.
Igår gick jag med OP-syrran och idag anestesi-syrran.
Väldigt intressant båda två.
Har varit med om hysterektomi (borttagning av livmodern), abort, borttagning av spiral och massa annat.
Häftigt faktiskt och se det från andra sidan av op-salen, hos narkospersonalen hur dom söver och övervakar patienten hela tiden.
Men ändå ingenting för mig.. så tråkigt att inte få se egentligen någonting av ingreppet.
Idag jag gick fram och tillbaka för att titta även vad som hände på andra sidan.
Igår var jag på OP-syrrans område och det är ju häftigt att vara operatörens (kirurgens) assistent.
Igår hände något jag aldrig upplevt tidigare med mig själv.
Det var under andra operationen och jag stod på en pall för att kunna se vad kirurgen gjorde och plötsligt fick jag världens kallsvett-anfall... jag tyckte inte det var äckligt eller så, men jag tror det berodde på att jag stått stilla länge och kanske började slappna av lite för mycket... iaf så jag var tvungen att gå ut och dricka lite saft.


Snyggt va?!

Och imorgon ska jag åka med ambulansen hela dagen!
Snacka om spännande :)

Postat av: mamma G

Sötis....;))

2011-09-21 @ 06:10:03
Postat av: NästankusinErica

Tips för nästa stockholms besök!

http://www.parlanskonfektyr.se/blogg/

2011-09-21 @ 23:40:18
Postat av: Anonym

Och:

http://www.polkapojkarna.se/polkapojkarna-i-gamla-stan--stockholm-n-13.aspx

2011-09-21 @ 23:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback