Ambulansen & Akuten




Puh, vilka dagar!
Jag har fått varit med om mycket och sett mycket spännande.
Allt från benbrott med benpipor som stått rätt ut, misstänkta stroker, cykel- och mc-olyckor, misshandel och till och med skottskador...
Varje gång det har varit larm på akuten har jag varit med i bakgrunden, såååå spännande!
I något fall har jag fått "assistera" med att hålla något ben eller arm.
Men ändå har jag kommit fram till att ambulans och akuten är inget för mig.
Man träffar patienten så snabbt för bedömning och sen skickas dom bara vidare.
Den här nära kontakten som skapas på avdelning sker aldrig. Den som jag gillar!
Väldigt bra att jag fick möjligheten att testa på och se vad som händer.
Jag har hunnit vara på GT=Gående Triage, där alla som kommer in till akuten själva bedöms, AT=Ambulans Triage, där alla ambulanspatienter kommer in. Övervaket, där alla "sämre" patienter ligger för övervakning och även Medicin-akuten, där alla patienter som blivit triagerade till just medicin-avdelningen kommer.

Imorgonbitti väntas jäkla läkemedelstenta. Bäst att jag räknar några tal till!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback