Maj Maj Måne, jag kan lura dig ända ner till Skåne


Så säger man ju egentligen första maj, som var igår.
Jag kom inte hem förrän sent igårkväll till Skåne, efter en superkul helg i vår huvudstad.
Jag kan inte riktigt minnas när jag var i Sthlm på rikigt sist, så jag har verkligen fått se mig omkring och lärt mig en massa nytt!

I fredags tog jag och mamma buss och tunnelbanan från Ekerö in till stan och vi hade bestämt att vandra runt i Gamla stan och kika in Livrustkammaren på Slottet!




En uppstoppad kunglig häst


Rustningar för hästar


Rustningar för män


Ett gammalt rese-apotek


Vackra små varelser!






En riktig askunge-vagn!


Jag och en av vakterna :)


Vi lunchade på en mysig restaurang med god mat!

Vi vandrade runt i Gamla stan i timmar.


Söta gränder finns det gott om.

Gott fika passade bra efter en stund!






Jag tog en kopp mjölk och kanelbulle!

Sen vandra vi in på drottninggatan och till Sergels torg, gick in en sväng i Kulturhuset och sen vidare till Hötorget och ner i Saluhallarna. Där är det häftigt med all mat!



Väl hemma hos Moster K va vi trötta i benen...
Vi fick en drink och supergod mat på kvällskvisten!


Fläder var de i, mums!


Så himla god förrätt!


Hela helgen har jag fått sovit ute i friggeboden, supermysigt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback