Uppsala-helg med de bästa vännerna!


Vilken helg! Och vilka fina vänner jag har!
Även fast det gått år (galet) sen vi sågs så var allt som vanligt!
Johanna har varit världens värd, lagat så mycket god mat och delat med sig av sin säng :)
Jag undrar hur någon ska kunna klå det!
Vi har skrattat och haft helt underbara dagar med varandra!


De finaste Johannorna jag känner <3


Lunch i fredags med lite Asti, hihi!

Vin och drinkar har druckits.




Rosa pantern... mmm!


Strawberry daiquiri... mmm!


Såklart köpte vi gotta, gottegrisar som vi är!

Något så fantastisk som hänt de senaste månaderna är att både Johanna och Joppe fått ring på sitt finger!

Så fint och vackert <3
De glänsta hela helgen!


Fredagens kvällsmat blev 3-rätters av Johanna!
Förrätten bestod av västerbottenpaj med gräddfill, löjrom och rödlök. Så gott!
Varmrätten var risotto, också mumma!


Och efterrätten var cheesecake, himmelskt gott!


Igår, lördag hängde vi på stan och handlade lite grejer allihopa.
Jag blev så glad när Joppe hittade "macarons" inne på en te-butik.
Vi hade precis pratat om det och jag har sett det på en massa bloggar och ville verkligen prova.
Så självklart inhandlade jag de.. och tror ni de var goda?!




Smakar som maräng och i mitten är det nog mandelmassa.
Passade min smak väldigt bra!
De här tre var även smaksatta med citron, jordgubb och pistage.

På kvällen gick på vi restaurang och åt gott igen :)


Hmm, vad ska vi ta?!
Det slutade med att vi alla tre tog tsatziki till förrätt och oxfile till varmrätt!


Oxfilén var fylld med fetaost...

Om jag inte gått upp 2 kilo på den här helgen är det konstigt, hehe!


Jag fick spela Buzz för första gången i mitt liv och det var väldigt kul.
Jag vann tom. en gång!

Det har varit en otroligt rolig helg med så mycket skratt och glädje!
Jag har verkligen fått ny energi av mina finaste!
Jag längtar redan till nästa gång vi ses!!!
<3

Postat av: mamma G

Oj va kul ni haft! Mkt god mat och annat smaskens.

Va Johanna bor fint, kul att se.

Vänner e de bästa, tusen kramar till dej min Fina K

pok mamma

2011-04-03 @ 22:09:15
Postat av: kajsa

mysig helg ni verkar haft! blir skitsugen pa losgodis jag oxa!!!

/kajsa

2011-04-04 @ 12:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback