Lyxig känsla i sovrummet


Efter att jag och Anna varit duktiga och fixat vår 4:e intervju idag åkte jag hem för att fixa och trixa med min lampa som är arvegods från min farmor.
Den kom äntligen med bussgods förra veckan då den annars legat och väntat hemma hos M & P.

Det tokiga var att det inte var någon kontakt på den, så det fanns bara två sladdar=två koppartrådar.
Så jag tog fram verktygslådan där jag visste att jag hade en sådan där liten kontakt.
Och dum som jag var, trodde jag att jag bara kunde snurra ihop koppartrådarna.
Hängde upp den och testade..
Det lös en stund, sen small det och blixtrade till... Och J som var påväg till jobbet blev tokig på mig och sa att jag borde inte hålla på med något jag inte kan...
Såklart gick en säkring och vi hade inga nya hemma.
Efter ett samtal med pappa, besök på el-affär och mer skruvande och fixande fick jag äntligen upp den!


Taaaadaaaaa! Nu sitter den på plats... med riktig el-koppling!


I lysande form!

Det är inte riktigt en riktig kristallkrona, men jag är kär i den iaf!
Och det är så lyxigt att gå in i sovrummet nu <3

Postat av: Marre

Åååh vad fiiint! Kristall är ball!

2011-04-12 @ 19:18:15
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: mamma G

Karro du e en riktig "mixterkuse" och går inte bet på nånting. Men el är inte att leka med, så gör inte om det en gång till......ring pappa först!

Tjusigt blev det iaf i erat sovrum, ser ut att passa bra där. Tur du gillar bling, bling.

Ha en bra dag, själv tjänar jag brödfödan i Htg idag

Puss o kram mamma<3

2011-04-13 @ 06:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback