Tolfte dagen avklarad!


Så var även denna dag över!
På förmiddagen var det lite segt i Paihola idag, de hade ingen läkare på vår avdelning så det fanns knappt något att göra. Jag fick tom. tid för att plugga lite själv, vilket också är bra!
Men efter lunch gick jag och min handledare + en finsk student och kikade in sjukhusets lilla museum som bara va ett litet rum. Men fanns lite läskiga grejer där inne sen en tid tillbaka.
Paihola Sairaala=Paihola sjukhus är byggt på 1950-talet och har alltid varit ett psykiatri-sjukhus!


Oj, vad liten bilden blev, men här ser ni hur stort det är.
Och ligger mitt i ingenstans!

Spelade även kort med unga patienter idag som försökte prata engelska!
Har även fått se de olika avdelningarna där patienterna kan arbetsträna, det finns massor av att göra på textil-avd, trä-avd, konst-avd och sport-avd.
Fick träffa självaste sport-instruktören och han var en riktig snygging, snyggaste finnen jag sett här.
Synd bara att han var alldeles grå i håret och säkert några år över 40!

Postat av: mamma gudrun

Grått hår kan vara riktigt snyggt, tycker jag iaf. hihi! Oj va dagarna går, snart har du gjort din Finlads praktik. Ikväll har jag varit på väven, men blev alldeles för trött. Har varit en kämpig dag på jobbet, har tagit kliniska foton och mycket annat drygt idag. Vi höres Karro, kramisar mamma

2010-09-28 @ 22:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback