Kikat runt!


Igårkväll när jag skulle mysa fram massa webb-tv och blogga så funkade inte routern här.
Åh, jag blev så frustrerad. Så då fick jag ligga och läsa istället om psykiatri, så det var nog bra!

Gårdagen bestod av sovmorgon och sen gick jag och storhandlade.
Det jag inte visste var att man skulle väga all frukt och grönsaker och sätta på en sådan där lapp. Så när jag kom till kassan fick den stackars kassörskan gå iväg och fixa det till mig. Lite pinsamt faktiskt!


K-Market

Borde inte denna mat räcka nu i över en vecka är det konstigt.
Jag har tom. fått en egen hylla i kylskåpet och i skafferiet.
Sen gick jag på på en långpromenad för att titta var jag ska möta min lärare idag.


Löven har börjat falla och det känns lite likt som hemma hos M o P i Sverige.
Vi är ju unefär på samma breddgrad!

Skolan ligger precis bredvid sjukhuset!


Centralsjukhuset


Och hit ska jag idag (värsta byggplatsen) och träffa en lärare som sedan följer med mig till Honkalampi Center som är min första praktikplats.

Igår fick jag träffa sonen som bor här och jag är mäktigt iponerad av att en 11-åring kan prata så mycket engelska. Men han tycker inte om när jag och Kirsi pratar svenska.


Här bor jag nu och kommande 3 veckor, fönstret längst upp till höger är mitt!

Nu måste jag sätta fart för idag är ännu en spännande och nervös dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback