Första dagen avklarad!


Puh, vilken dag!
Mitt huvud sprängs snart tror jag.

Jag började ju inte förrän 14 idag på praktiken, men innan det träffade jag en kvinna på skolan som hjälpte mig med en massa papper och grejer, sen mötte jag upp läraren som följde mig till Honkalampi.
Väl där fanns det nästan ingen som kunde engelska, men en gullig, ung tjej tog sig an mig.
Jag kommer troligtvis vara på en och samma avd. hela veckan där patienterna har rätt så allvarliga sjukdomar eller vad jag nu ska kalla det. Väldigt svåra iaf. Och de bor där permanent + att det är en sluten avd.
Så jag har mest bara tittat hur allting fungerar.

Det jobbigaste är alla språk jag har i huvudet.
Alla pratar ju finska överallt och jag fattar ingenting.
Jag ler oftast lite och tänker på att jag kanske inte borde le nu.. hehe.
Osså tänker jag i svenska och sen även i engelska som jag även måste uttrycka mig i.


Oj, vad mycket text.. tråkigt!
Imorgon kommer någon bild iaf :)

Moi Moi!


Postat av: mamma gudrun

Heja på Karro, du e bäst!

Du kommer att bli en hejare på finska innan det här är slut, iaf den finska sisun för den har du redan.

Tänk på hur mkt du kommer att lära dej, se andra saker och värden. Igår fick vi ko o kalv, jag var tvungen att avbryta redan mitt i dan pga möte på jobbet, blää. Idag måste jag jobba igen så först i morron blir det jakt. Då på onsdag em ska vi (jägarna) ha hjärt o lungräddning. Så de blir en blandning av allt möjligt den här veckan.

Alla hemma hälsar så gott till dej, puss o kram

Till helgen kommer Kajsa hem, kanske kan vi ringa dej då eller vad säger du???

2010-09-14 @ 06:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback