Andra dagen avklarad!


Igår började jag med att gå in till Joensuu city för att leta reda på var ifrån jag skulle ta min buss.
Det var ganska lätt att hitta, jag har min lilla karta som hjälper mig. Va ute i god tid så jag hann kika runt på torget och gå in i någon galleria.


På torget stod denna figur


Rätt så tomt


Dessa satt och spanade


Och denna bautafirre skulle man ju haft på kroken!

Började kl. 13.15 och kom fram med bussen rätt exakt. Hade tur att busschaffören kunde engelska så jag visste vilken hållplats jag skulle kliva av på.
Kan berätta att de som bor här säger att bussystemet är dåligt och dyrt. Och jag kan nog inte mer än hålla med. Bussen jag åkte igår kändes som den var från stenåldern. Kallt som attans och högljutt som bara den.
Och hållplatserna är inte utmärkt i tidtabellen, så jag fattar verkligen ingenting.

På praktiken fick jag äntligen vara med min handledare som kan lite bättre engelska iaf.
Och han berättar rätt mycket för mig så det är bra. Men jag får inte göra så mycket. Patienterna har sina rutiner och jag får mest lära av att titta på.
Igår fick alla brukare som ville gå in i baustun och det uppskattades!

Dagens schema är också 13.15-21.15. Så ska duscha nu och sen äta lite, för sen måste jag traska iväg till busshållsplatsen som är en halvtimma härifrån...


This is me!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback