Bästa dagen på länge!


Denna dag har varit helt fantastisk!!
Vi har hängt på KK=KvinnoKliniken heeela dagen!
På fm hade vi förläsningar om könsstympning (berättar mer om det en annan dag, är fruktansvärt) och den gynekologiska undersökningen.
Sen fick vi se gårdagens skörd av moderkakor, klämma, känna och prova klippa navelsträng.
Helt galeeeeeeeeeeeeet roligt! Jag ville inte sluta lyfta och titta!

Efter lunchen fick vi prova på akupunktur, TNS=muskelstimulering, kvaddel och sist LUSTGAS.
Jag vågade mig på allt utom kvaddel. Man sprutar in sterilt vatten under huden och det utgör en sådan smärta som ska avleda smärtan under förlossningen.. ajaj. Mina klasskamrater som testade såg inte roade ut.
Men det roligaste var såklart Lustgasen.
Jag fick världens skrattattack och var "hög" i några sekunder.
Allt var snurrigt som världens fylla och jag kunde inte fokusera blicken, händerna/armarna följde inte med och jag kunde inte kontrollera mitt skratt...
Jag har det på film och lovar nästan att jag ska lägga upp det. Men det får bli en annan dag..
Men lite bilder får ni se :)


Jag med nål i huvudet


Sara med nål


Och Mats med nål


Här börjas det med elektriska impusler till våra mukkler


De här tuffiingarna kom upp i högsta styrkan och det kan man ju se också..


Kvaddel på gång..


Och lustgasen.. mohahahah!

Och vet ni vad.. ni måste ha hållit era tummar hårt i lördags, för jag klarade min läkemedelstenta! JIHOOOOO!!

Trevlig Lucia-kväll!

Postat av: Johanna

Grattis! Och du, du måste lägga upp lustgasfilmen!!!! :)

2010-12-14 @ 12:02:37
Postat av: mamma gudrun

Grattis till läkemedelstentan, tjohoo!

Kul o spännande med Kvinnokliniken, jag vill också vara med, hihi! kram mamma

2010-12-14 @ 17:59:23
Postat av: Anonym

Hej Karolina!

Måste skicka en kommentar till dej och gratulera till läkemedelstentan, bra gjort. Va roligt att vara på kvinnokliniken och kolla, lustgasen var nog min bästa vän när jag fick Alva(förutom Johan). Kvaddlarna gjorde j-ligt ont hade väl inte så god effekt på mej som jag hoppades. Jag och Alva har varit och hälsat på faster Anna-Marie idag, hon såg betydligt piggare ut i dag än i torsdagskväll, skönt. Hoppas du får en trevlig jul. Jag tycker du har en väldigt fin blogg, kul att följa. Kram från Anna Wallberg, Frösön.

2010-12-14 @ 19:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback