Påskdagen


Vi åkte till Renåa som vanligt på påskdagen på pimpeltävling.
Det har blivit en tradition och det är verkligen roligt!


Först lite morgonfika :)

Sen ner på sjön..



Morsan åkte efter skotern



Sen fick vi gå..


Några fick skjuts...


Men vipps välte hela tattarlasse


Förberedelser


Daniel och Kajsa


Lotter är ett måste för att möjligtvis få pris och man inte får en fisk..
Vi fick höra att Nilsén-släkta hade köpt upp nästan alla...


Min fina pappa var den första som fick fisk


Mamma var inte långt efter


Mina söta minsta kusin Lisa (i mitten) med sina kompisar


Jag fick nöja mig med en abborre!


Killen som lämnade in fisk före mig hade fått den största abbarn.. 975 g, nästan 1 kg! Han vann såklart!


Pappa och Mamma


Daniel, Kajsa och snyggAnna!


En söt voffsing som heter Dumle

Många av oss fick ändå fisk, men prisbordet var inte det bästa.
Jag tog en oljedunk till farsan..


Vi åkte hem istället, här är det största lasset!



När vi kom upp på gården igen blev det lekar och mat..


En döing..


Lina och Lisa


Hela havet stormar


Ballongtävling


Morbröder som dansar


Anna och Daniel svänger loss


Jag var in till fåren och sa hej och hejdå!

Rolig dag att minnas!


Postat av: Moster

Men jisses vad roligt ni verkar ha haft det !!!!

Jag ville också vara med snyft, snyft för att jag inte kunde. Nästa år ska jag vara ledig hela påsken och dååå ska jag vinna fisketävling och danstävlingen. Bara så du vet.

Kul att träffa dej och det är ju inte så länge tills vi ska arbeta i hop!!?? Hur ska det gå tror du?

Längtar... Pok

2010-04-05 @ 19:03:26
URL: http://djupudden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback