Andra dagen


Går med undersköterskor denna vecka och nästa vecka får jag följa sjuksyrrorna.
Det är roligt nu, men kommer bli ännu roligare då tror jag!

Satt och prata med en tant idag som berättade om hur Limhamn(är den stadsdel jag är i nu) och Malmö var förr.
När det bestämdes att spårvagnarna skulle tas bort från stan och istället skulle bussar börja gå.
Vi pratade även om tatueringar och jag fick visa min och hon tyckte den var fin, även fast hon inte gillar tatueringar...
Hon berättade om sin sjukhistoria och hur hon hamnat på det boende jag är på.
Verkligen roligt att höra på en sådan positiv 85-års dam med en sådan livsglädje!

Börjar ju 6.45 varje morgon och det tar mig ca en halvtimme att cykla så är väldigt trött på kvällarna, men imorgon är det redan torsdag och det betyder snart helg!



Postat av: Gudrun

Vilka historier du får höra nu på din praktik.

De gamla har varit med om en hel del, lyssna o lär.

Jag längtar också till helgen, ev kommer Gunnel på fredag-kul! Kramisar/mamma

2009-10-01 @ 06:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback