Massor med göra


Jäklarns vad dagarna går.
Det är nog för att jag får göra så mycket roligt och inte behöver jag sitta still så mycket heller.
Idag har jag dokumenterat rätt så mycket, tittat på sår, provat en bladderscanner, läst journaler och massa annat.
Igår fick jag för första gången ta blodprov på riktigt, sticka i riktig hud och ven!
Så härlig känsla när jag hade gjort det, var skitnervös först...
Dessvärre kom inget blod så min handledare fick hjäpa till lite, men men det var ju jag som stack iaf!

Nu tvättas det för fullt och jag måste slå upp en massa medicinska ord som jag antecknat från igår och idag så jag fattar vad jag läser i alla journaler!
Skulle ha haft ett medicinskt lexikon, tur det finns google.

Hejsvejs!

Postat av: Linda

hej!

vad kul, det är sjuksyster du pluggar till va?

kram

2009-10-07 @ 07:09:06
URL: http://annalindaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback