Pluggar jämtlandssången


Kära vänner. Nu till en bekännelse...
Jag kan inte Jätmlandssången. Har aldrig under alla år jag bott i Ösd och varit på yran kunnat hänga med ordentligt.
Lite pinsamt!
Nu sitter jag faktiskt och sjunger texten om och om igen... haha!
I år ska jag kunna den!

Så tåga vi tillsammans bort
mellan Jämtlands gröna ängar
bort mellan nyland som prunka
fulla av bröllopsblomsters prakt.

Så skåda vi med gamman hän
över berg i blåa fjärran
hän över sjöar, strömmar, skogar
jämt kring bygder på vakt.


Fagert är landet som blev vår lott och arvedel
så firom dess fägring nu
med sång och stråkars spel.
Tändom ånyo det hopp som våra fäder närt!
För slit och mödor av fröjd och sol
ett mått oss beskärt.



Postat av: Anna

HAHAHAHAHA LÄR DIG DEN!!!!!!!!!!!

2009-07-28 @ 18:59:31
URL: http://annakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback