Min egna semester


Har varit i stugan hela helgen och myst!
Igårkväll satt jag på bryggan i mer än 4 timmar och läste i min bok. Nu är den tyvärr slut och vad konstigt det känns när man läst ut en bok, bara vipps så släpper man allt.
Grannarna hade sin söta tjocka labbe där som älskar att simma. Han plaskar och skäller jättemycket när han simmar. Jag satt och skrattade för mig själv när jag tittade på honom. Efter ett tag kom han till mig och då kunde jag inte motstå att han skulle få smaka på min ostmacka.


Lite söt, haha. Gråskägge under hakan!


Vet inte hans namn, men han ville gärna vara kompis med mig en stund


Jag kastade pinnar och han hämtade!


Ingen badkruka!

Hjälpte pappa och Erik med en stort lass med prylar till huset igår också.
Det kändes som det var hur mycket som helst, men när jag kom hem idag förstår jag nästan inte vart de prylarna kommer ifrån. Det kommer bli många turer till Ström. Eller en stor lastbil!

Nu ska jag leka hemsamarit och hjälpa mamma lite, sen blire älgfilé och kantarellsås till middag, det ni!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback