Början till ett farväl...


Sover mina sista nätter i detta hus just nu. Känns väldigt sorgligt när jag tänker på det...
Jag undrar när sorgens dag ska komma, när jag ska gråta ut?! Jag kanske inte hinner med det. Vi får se.

Mamma och jag har iaf dammsugat ur en av skrubbarna uppe nu ikväll.
Det var nog inte dammsugat där sen vi flyttade in.
Jag undrar hur många flugor, humlor och getingar som åkte in i dammsugarpåsen?!
På väggarna inne i denna skrubb finns det namn skrivet av männsikor som bott här förut.
Även väldigt gamla tapeter och tidningsurklipp.





Det är rätt häftigt, en vårdtagare jag har nu, har bott i detta hus och det är hans syskon som skrivit sina namn bl.a.
Det äldsta jag kunde hitta var Erik Bölander 1911.


Och nu har även vi skrivit att vi bott här.
Nästan 100 år senare...


En gammal Svenska Dagbladet från Söndagen den 1 augusti 1926


Nyförlovade 1926!


Nu blir det kvällsfika med mina blåbärs- och kladdkakemuffins, mums!

Postat av: Sara

Har mina aningar om vem den vårdtagaren kan vara, du får berätta imorgon :) Lät riktigt gott med blåbärsmuffins.

2009-08-24 @ 22:28:54
URL: http://saracarlstroem.blogg.se/
Postat av: Ann Britt

Hej Karro

förstår att det känns knepigt att flytta från Näset, det känns knepigt för oss att ni flyttat också.

Både min mormor och morfar och farmor och farfar har bott i "ert" hus. Du kanske såg nån som hette Hilding och Ester Bölander och Enny och Einar Jonassson, vad vet jag.

2009-08-25 @ 06:41:58
Postat av: Anna

Men shit vad roligt att hitta de gamla namnen, tänk att de en gång i tiden stod och gjorde precis samma sak som er just nu.. coolt va?

2009-08-25 @ 19:43:14
URL: http://annakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback