Nu var det över


Vad synd att det är så att när man har roligt så går tiden fort.. min påsk har varit toppen!
Det enda som saknades var mitt hjärta J.

Vi har fiskat, träffat släkten, varit i strandstugan och myst och ätit massor med gott!


Mamma borrar som bara den på Rudsjön, tar i för kung och fosterland..




Maggot måste man ha


Min enda fångst denna påsk, en liten firre


De här busfröna hann jag träffa en sväng


Kajsa med all packning för en natt i Strandstugan


Väl framme var det underbart


Vi solade på bryggan


Underbara Mamma och Tassa


Sötnosarna


Kajsa och pappa körde fast..


Min fina påsktårta som vi smaskade på


I Renåa hade lammen börjat komma fram


Så söööta och så smååå


Kajsa med en liten en


Sen åktes det ut på sjön och den årliga fisketävlingen började, alla var laddade!


Min morbror Nils-Arne borrade hur många hål som helst, jag skojar inte om det var upp emot 50-60..




Kom nu Jocke!! Vad vi fiskade och ropade på fisken, men det var stendött. Det var två av oss som fick varsin fisk, men jag var riktigt less efter de 2 timmar jag slösat bort och inte fått ett jäkla napp.
En tjej bredvid oss fick 6 st så när hon fick fisk rusade alla till hålen runt omkring henne..

Och eftersom ingen nästan fick någon fisk var det väldigt tur att vi ordnat med ett eget prisbord hemma hos min kusiner, men för att få fram vem som skulle få välja först och sist var vi tvungen att han en egen tävling, ballongtävling...


Nils-Arne lekledaren själv!


Klara, färdiga..


Gå...

Vilken panik, alla skrek och skratta och allting gick så snabbt, det small överallt och alla var helt galna.
Jag var duktig och klarade mig iaf till nästnäst sist kvar.. och fick med mig hem en söt lykta som pris.


Pappa lagade wookat en dag och så jäklarns gott det är!


Igår skjutsade mamma, Kajsa och moster mig in till stan, innan tåget gick hann vi med fika på Jamtli och lite shopping såklart, jag inhandlade faktiskt 3 par skor bara sådär.. och jag är supernöjd!


På Jamtli finns roliga stolar och jag hittade Mörsilstolen..

Tågresan gick rätt så bra. Har sovit helt ok även fast jag suttit upp, eller legat över två säten. Ett tag var det riktigt kallt, men jag drog över mig jackan och kurade ihop mig. Synd bara att vissa männsikor måste lukta så illa..

Postat av: Anna

Åh vad härligt!!!

2009-04-15 @ 20:21:21
URL: http://annakjonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var roligt att träffa dig! Å, god var tårtan ;)

2009-04-15 @ 21:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback