Safari


Igår åkte vi alltså till Svaningen. Vi stannde till i Renåa för att låna en kikare och titta på igelkotten My.. så söt!



 Sen åkte vi vidare och när vi kom fram fick vi fläsk... och eftersom pasta inte äts i huset på djupudden hade jag och Jens med oss makaroner. Vi mumsa och åt!



Efter maten blev det raka spåret ut i bilen med kikarna i högtsta hugg på spaning.. fick lära mig i Renåa att det bara är Sthlm:are som är på björnspaning. Så jag och Jens kikade på granar vi!





Vi spanande och spanade....


Tyra satt i bagaget och tyckte inte det var lika spännande...

Vi åkte runt på olika vägar och jag lyckades se 4 älgar och Jens 6 st.
Men ingen björn..
Ett gammalt ide som Jens och Stig-Åke gick fram till. Jag vågade inte gå ut ur bilen.

 

Så det blidde ingen björn......
Vi åkte hem och fika. Mumsig ckokladkaka med hallon och grädde!


MUMS

Stig-Åke skulle ju upp och jobba, så hann gick och la sig. Men jag och Jempan gav inte upp.
Vi åkte iväg själva.. upp på det höga med utkik över alla kalhyggen och gårdar.
Jag skuggade sakta av alla hyggen och tittade noggrant. Det började ju skymma ganska rejält för kl. var ju runt 23.
Men så bara stod den där, mitt på en gräsplätt. Och jag sa till Jens med lugn röst nu ser jag en.
Den lilla röda pilen visar var jag såg björnen!



Vi tittade på den genom kikar´n i säkert 10-15 min. Sen bestämde vi oss för att åka ner på en av de gårdarna (folktom)och titta närmare om den nu inte skulle springa iväg. Tro ni inte på fan att björnen står kvar. Helt sjuk. Vi såg den säkert på 40-50 m. Vi skrek av glädje och stängde av bilen och knäppte kort och filma..
Den lunkade sakta upp på ett av hyggena tills vi inte såg den något mer. Vad mer kan jag säga än att vi är Väldigt NÖJDA!
Korten vi tog visade sig vara alldeles svarta. Filmen kan man bara se på kameran för det är så mörkt.
Men en bild ska jag bjuda på. För om man tittar noga ser man björnens öga som reflekterar mot blixten...  häftigt...



Lite skakis och exalterade åkte vi hem till Moster och sov i det ljuvliga rosenrummet.

När vi vaknade idag visade det sig att båda jag och Jens drömt och björnar hela natten.
Vi fick en supergod frukost och jag fick ett fint paket för min namnsdag :) Tack Moster!
Sen drog jag och Honey ut för en morgonspaning också. Men inga björnar såg vi.

Vi fick posa lite med Tyra på min kusin Rikards björnskinn.. i det vackra rosenrummet.



Efter det tog vi vårt pick och pack och drog hem.
Mycket glada, uppspelta och tacksamma.
Tusen Taaaack igen Moster och Stig-Åke för allt!

Nu på eftermiddagen har vi sålt bilen på riktigt. Nu står den inte här ute längre och kommer aldrig göra det något mer heller.
Lite konstigt, men vi är samtidigt glada.
Jag är nyss hemkommen från en föreläsning som jobbet hade ordnat. Mycket bra.
Nu blir det film och mys för mig och Älsklingen.

Postat av: Moster

Tusen tack själva era godingar. Ni fögyllde tiden för oss med eran entusiasm och glädje.

Kom tillbaka och bo i BjennBua för där kan det bli riktigt spännande.

Kram.

2008-05-21 @ 14:17:29
Postat av: Marie

Haha! Wow, vad häftigt! :D Fan, vad coolt det måste vart! :) Vad är BjennBua? :P

Grattis på Karrodagen i efterskott ;)

Kraam

2008-05-21 @ 16:15:36
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: elinkusin

Kul att ni fick se en riktig bjenn!! Visst sover man gott i rosenrummet, fast jag kan lova att man sover godare i Bjennbua.

2008-05-21 @ 19:37:11
Postat av: Anna

Vad spännande!! Och grattis i efterskott på namnsdagen:-D Saknar er:-( KRAM

2008-05-21 @ 19:43:01
URL: http://sambomammastudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback