Karlstad i ord


Helgen har rusat iväg. Jag åkte med tufftuff tåget tidigt i fredagsmorse och min resa ner till Karlstad gick bra.
Väl framme mötte världens finaste och bästa Joppe mig. Jag blev så glad! Hela kvällen myste vi och pratade tills vi var alldeles torr munnen.

På lördagen sov vi ut och åt mumsig frukost. Sen tog vi en promenad runt i området så jag fick se både universitetet, fina hus och konsum där vi handlade grillkol för kvällens kommande grillning.

Joppe lagade amerikanska pannkakor till oss som var jättegoda.
Vi duschade, fixade naglar, sminkade oss, tog på oss något finare och var redo för kvällens partaj!
Sanna var första grillmästare och köttet blev huuuur gott som helst. Vädret höll ju i sig hela dagen och vi kunde va ute och äta. Jag och Joppe delade på en vinbox som gjorde susen.
När vi var mätta gick vi in till en av Joppes klasskompisars lgh och då blidde det tårta och kladdkaka. Joppes kära vänner hade bakat för att hon fyller år nästa helg, men vi passade på att sjunga och fira nu!
Sen sjöngs det singstar, visades superäckliga klipp på youtube och bara pratades.
Och självklart hann vi med ett besök på krogen. Ett ställe som heter Nöjesfabriken. Väldigt stort ställe. Flera, flera rum. Där dansade vi och drack en massa vatten. Vi åkte hem med en buss som gick halv 2 på natten. Vi kände oss nöjda och trötta, så det passade perfekt.
Men när vi skulle hämta ut jackorna kunde inte Joppsen hitta sin lapp.. och vi hade bråttom..
Hon tömde ut väskan på bänken och lappen var helt borta. Vi försökte tänka och jag hade ju lämnat in min jacka precis innan eller efter, så vi kom på ungefär vilket nummer hon hade. Vi beskrev jackan och personalen bekräftade att det fanns en jacka som hängde ungefär på den platsen men det låg någonting i ena fickan som de var tvugna att veta vad det var, så Joppe kunde få tillbaka den.. Hm.. va fan var det som låg i fickan.. hårspänne? tuggummi? Vipps så slog det henne att nycklarna inte fanns i väskan så det måste bara va de som låg i jackan. Precis vad vi ville höra sa personalen och Joppe fick sin efterlängtade jacka.
Vi var tvugna att springa till bussen. Jag och Joppe hade högklackat och det var fruktansvärt. Men vi hann..
När vi kom hem blev det tedrickande och sängen bums.

Vaknade runt 8 och åt frukost med turturduvorna Joppe och Josef som sedan skjutsade in mig till Karlstad station. Verkligen snällt, ända fram :)
Åkte tåg hela dagen lång och var så glad över att få komma hem. Borta bra men hemma bäst!

Tuuuusen tuuusen Tack igen min kära Joppe för allt.. all god mat, busskort, hårpillandet, skratt och prat.

BILDER kommer imorgon. Är på jobbet och slösar bort dyrbar tid. Men en dag mindre tills jag slutar...


Postat av: Gudrun

Va mysigt ni verkade ha när ni träffades. Hårpillning vill jag också ha......

2008-05-06 @ 18:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback