Nackdelar


Nu har vi nog sett alldeles för mycket serier och film. Det börjar gå för långt. Jens har bytt bakgrundsbild på sin mobil. Innan hade han mig som håller i en nalle som jag fått av honom och Nu har han Tony Soprano. Jaha. Vad hände med mig då?! Fast iofs fick jag ett kort med Prison Break Michael i julklapp av Sofie, som jag ska hänga upp på väggen.

Idag hade vi tvättid, vilket betyder att jag får springa upp och ner i den jävla backen minst 7 ggr. Jens har tur, han behöver inte följa med alla gånger bara för att han inte vill och orkar. Tänk om jag också skulle säga så, då hade bara hälften av vår tvätt blivit tvättad. Det är inte det att jag inte tycker om att tvätta, utan att gå uppför backen.

Åter igen till den här backen. Ibland chansar jag att åka uppför den med bilen. Men när det är halt eller slaskigt och spårigt som idag, kommer jag inte upp. Idag hade jag tio meter kvar tills jag var uppe, men då slirade däcken bara och jag var tvungen att backa och åka neråt istället. Varför tog jag inte den nedre vägen från början?!

Jag har märkt att när jag och Jens diskuterar eller tjaffsar så är vi lika envis och dumma båda två. Vi är som två tigrar som morrar och ibland vill klösa ut ögonen på varandra . Ingen vill vika eller ge sig. Men tillslut blir vi som två små kattungar, som bara vill vara nära och gosa. 

Eftersom latheten tittade förbi idag vid middagstid passade vi på att beställa hämtmat från Lilla Siam. En thailändsk restaurang som vi aldrig provat förut. Mmmm, kan bara säga att det var supergott. Jag provade på  Gai Sateh vilket betyder på svenska Kycklinglspett med jordnötssås + ris. Jens tog Tre små rätter, kycklinggryta med rödcurry, kokosmjölk och bambuskott. Nötkött med ostronsås och grönsaker. Och vårrullar. Vi blev väldigt mätta och belåtna.

Nu i slutet av januari har Jens en tid hos en tatuerare. Jag bokade tiden åt honom och gav ett hemmagjort presentkort till honom i julklapp. Men han kan inte komma på vad han vill ha. Det kommer sluta med att vi antingen avbokar tiden eller att jag går tid och gör en. Jag försöker hitta några som passar Jens.


    

Eller till mig själv kanske..


 


En annan rolig sak
2 ansikten eller 2 marockaner?

image762

Postat av: Faster

Fjärilsskinkor vore väl nåt, blågula kanske...
Kram på er kattungar.

2008-01-19 @ 08:19:24
Postat av: Joanna

Haha, Karro.. Coola bilder på tatueringar!

Du såg ut att ha haft det mysigt i Rossön också!

Hör av dig nåt till veckan om du vill kika förbi en snabb sväng nån kväll! :)

Puss&Kram!

2008-01-20 @ 21:02:30
Postat av: frida östman

varför har dem tatuera på sinkorna? för

2008-01-22 @ 16:57:43
Postat av: frida östman

varför har dem tatuera på sinkorna? för

2008-01-22 @ 16:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback