ledig dag


Jag har just kommit hem från Ixo-House, Rusta, Coop och ÖB. Jens ligger och sover så jag passade på att handla lite nödvändiga saker som toappper, disktrasor, allrengöringsmedel, tandborstar, tandkräm, tändstickor, air-freshner, citron, grillad kyckling och säkert något onödigt också.
Det är jättefint väder här idag så när Jens vaknar ska jag ta med honom på en promenad, men nu medans han sover tänkte jag städa toaletten och plocka av julgransbelysningen från granen som står ute. Och den förbaskade granen vet jag inte vad jag ska göra med. Kanske som förra året, när Joppe kom med sin idé att slänga den i Storsjön, vilket blev Storsjön eftersom isen fortfarande var kvar. Jag får nog vänta tills det blir mörkt, så ingen ser mig.

Igår jobbade jag en stund och sen blev det en runda på stan med Elin och hennes kompis Hanna. Hittade lite grejer och en jätte snygg t-shirt till Honey på rea. Det är väldigt kul med rea, när det finns saker jag vill ha och som passar. Jag hade tänkt att följa med ut på kvällen, men min mage och mitt huvud var inte som de skulle, så jag var hemma och myste med honey istället. Innan jag åkte hem från stan köpte jag semlor till mig och Jens. De hade jämtlandssemlor, vanliga semlor + hjortronsylt i grädden som jag inte kunde motstå och de var verkligen jättegoda!

                  image786

                  image787

Neä, nu måste jag ta tag i toan, så det blir gjort någon gång. Och nu ser jag att det måste dammsugas också. Jäkla ljus gör att man ser hur skitigt det är.

Jo, just det ja. Idag ska vi göra en morotssoppa, som jag fick hos Elin en gång. Ska bli spännande och se om jag får till den lika god. Bild kommer imorgon om den blir lyckad.

Postat av: Faster

Guu, va gott de ser ut!! Jag vill åxå ha jämtlandssemla och smaska på.
Passare för att slänga julgran i sjön..kom i håg när du var på golfbanan.... fast lite spännande ere å se om det går, va? Good Luck me kram.

2008-01-27 @ 16:36:13
Postat av: Anna

Va kul att du uppaterat. Nu 'är jag hemma i umeå själv, snyft... men ska passa på att träna och sen ska jag jobba, jobba... hoppas allt är bra med er!! Kollade nyss på grteys säsong 4 avsnitt 10... uscha... hemskt:-( Hur långt har du sett?? Ni måste snart hälsa på ju!! KRAMIS

2008-01-27 @ 22:22:30
URL: http://sambomammastudent.blogg.se
Postat av: Joanna

Hej gumman min!
Allt bra med dig?
Hoppas det.

Gud va gott det sag ut med semlor!
Mums fillibabba!

Saknar dig.
Pussss!

2008-01-30 @ 00:20:23
Postat av: Elin

Åh, jag har inte ätit nån semla än. Har du tid för en fika imorrn? lr till helgen kanske?

2008-01-30 @ 01:27:50
URL: http://elinsundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback