Äta, jobba, sova och sen då?


Jag och Jens har jobbat natt hela helgen och det känns som vi inte gjort något annat. I lördags hade ingen av oss ställt väckarklockan och jag vaknade av mig själv 16.33 och tänkte vad i hela friden.. Väckte Jens och vi båda blev så less att vi sovit bort hela dagen. Men, men vi steg upp och gjorde middag, tittade lite på tv och sen drog vi iväg på våra jobb igen. Knasig dag. Söndagen var ungefär likadan, förutom att vi bara sov till 15. Jag har iofs varit ut och gått en sväng varje dag och idag följde Jensen med. Skönt att få lite luft tyckte vi båda efter så många timmar inomhus, denna helg. 
Igår var jag en sväng till Elin, där jag och Louise blev bjudna på morotssoppa. Mycket smaskig och till efterrätt fick vi en supergod citronpaj. Vi tog  farväl av Louise som flyttar till Göteborg på fredag och jag stannade hos Elin och vi myste framför tv:n. Jag var så trött pga av att jag sovit alldeles för mycket tror jag. Låter konstigt, men sant.
Sen åkte jag hem till min prins som låg och kolla på galan som var igår.

Sen blidde det film för oss. Vi såg Disturbia, se den. Jäkligt bra. Jag satt bakom kudden ett tag och höll Jens hårt i handen.


Efter filmen var slut var ingen av oss trötta, så vi tittade på ett Sopranos- och ett Greysavsnitt, sen kunde vi sova när klockan var runt 03.30.

Som sagt var vi ut och gick idag och på vägen hem stannande vi en sväng på IcaNära för att handla gosaker till middagen. Jens gillar verkligen den affären för det jobbar en sådan trevlig kille där. Han är nästan övertrevlig. Han hejar och tackar högt som bara den. Och Leeer.
Receptet som vi gick efter idag kan ni hitta här.
Jag satt hela söndagsnatten och letade och tittade efter goda recept.
Det blir nog det inatt också. Eller så ska jag klippa och klistra in lite i min recept-pärm. Jag har tagit med mig en hel påse full med oklippta recept som ska in i pärmen. Jag hoppas jag kommer ha tid att pyssla med det inatt. Hittils har det ringt på rejält. En massa människor som ska ha väckning.
Varför kan de inte ställa sin mobil, som jag ser att de ringer in på?! Vet de inte hur man gör. Läs bruksanvisningen! Åh! Är så trött på väckningar. Samma frågor, samma mening när jag ringer och väcker de.
Vilken tid vill du bli väckt? Vilket nummer ska vi ringa på? Vad heter du?
Det bästa är när kunden ringer in och säger såhär.
Hej, jag heter Märta och jag har nummer 08, bla, bla, bla och jag vill bli väckt klockan 06.00.
Då har man allt i ett.
När jag ringer och väcker folk låter jag såhär:
Godmorgon, det här var personlig väckning, klockan är 04.00
Och sen gör jag det säkert 35 ggr på en natt. Fy fan, om inte mer. Det blir förjävligt i längden, jag lovar.

Och nu ikväll har jag irriterat mig på folk som jag talar om numret för och de inte upprepar precis som jag säger det, utan de tar varannan siffra. Ungefär såhär: Jag säger t.ex. 08 550 103 05 och kunden säger 08..skriver.. 550.. skriver 3.. skriver.. 05.. och då måste jag ju fråga om de skrev ner hela numret 08 550 103 05. Ja. ÅÅÅH! Störigt bara!

Jag hade en person som sökte en annan person i någon ort och när jag läste upp adressen lilla bergvägen 5, då säger kunden: Åh, varför bor hon på lilla bergvägen, jag vill att hon ska bo på stora. Va?! Vad är du för en störding hade jag lust och säga. Jag blir så frustrerad nu. Ikväll verkar det bara vara en massa knäppisar och folk som vill boka väckningar jag får prata med.

Jag ska nog övergå till mitt klippande och klistrande nu. För det har lugnat ner sig. Jippi!


Postat av: Jag själv!

tydligen funkade inte länkadet till receptet, men jag lägger det här istället:
http://www4.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=22031

2008-01-16 @ 00:33:24
Postat av: elinkusin

För att väckningarna ska bli lite roligare,sjung högt och tydligt gomorron, gomorron, eller som han i filmen
gooooodmoooorning vietnaaaam, fast du kanske kan byta ut till nåt lämpligare :D.
LillaLisa tycker att vi ska ha tjejträff igen så att hon får hacka gurka igen, träffade henne igår.

2008-01-16 @ 08:39:30
Postat av: Petra

Åh, Arla har så galet smaskiga recept! Själv är detta en favorit:

http://www4.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15804

Vi brukar byta ut vanlig tomatsås till nån chilisås för att få mer styrka och sen även en ostsås med mer smak, t.ex ädelost eller liknande. Sen kan man använda vilket kött som helst, och slänga i sånt som man är sugen på, typ champinjoner eller paprika, vadsomhelst. Själva grundreceptet är perfekt om man inte orkar stå i köket så länge, det går snabbt och är så underbart gott!

Puss på dig, gumman!

2008-01-16 @ 13:45:23
Postat av: Johanna

Tjopp!! Jo, här händer det spännande saker :) Hörde att Fredrik hade ringt till eniro o att han efter en stund tänkte att d måste va dig han prata me, haha! Kämpa på med jobbet Karro! Om du har en helg över får du gärna komma hit upp och hälsa på ;) pussåkram!

2008-01-16 @ 19:47:23
URL: http://mittlivsomjohanna.blogg.se
Postat av: Joanna

Kul att träffa dig igår gumman, hoppas det gick bra att jobba. Du är alltid lika go och glad =)
När man är i din närhet så är det bara postiva energier!

Puss darling!

2008-01-17 @ 11:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback