Vackra vinter


Igår tog jag med mig Jens på en promenad. Det var så fint väder.
Lite kallt, men när solen tittade fram var det underbart.

image829

Vi genade från vårt hus (de tre vita husen i mitten av kortet, vi bor i det längst ner) ut på Storsjön och följde sedan själva leden till badhusparken.


     
Det är mycket rörelse på sjön. Både hundspann och åka häst med släde.

image835

   
Isskulpturer

image840

 

image843
Här vet jag inte riktigt vad de gjort, målat stammarna på träden. Konst kanske?
De har ju gjort jättemycket ljuskonst inne i stan också.
Hela rådhuset är ett konstverk på kvällarna, en ljusshow sägs det. Men det har jag inte hunnit kollat på, det får bli på torsdag när jag slutat jobba. Det varar bara mellan 20-22 var tionde minut.
Kyrkan i kyrkaparken är dekorerad med jättemycket "ljuskonst" och även turisbyrån lyser.
Slalombacken har fått färgade lampor.
Det är väldigt vackert och allt detta för VM, som vi inte heller har varit på.
Jens ska kanske dit ikväll och på lördag är det bestämt att vi ska dit!

 
Jag kan ju inte säga mer än att det vackert när träden ser ut såhär, men jag längtar faktiskt till sommaren ändå..

Postat av: Sara

Oj så avlägset det känns med vinter här i Skåne! Jag som precis la upp bilder på årets första blommor ;)

2008-02-13 @ 11:59:16
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: Elin

Jag törs inte gå över isen, den är ju ehlt öppen under stora bron! Inte utan isdubbar ivarje fall :) Kram!

2008-02-13 @ 13:55:04
URL: http://enpiggelin.bloggspace.se
Postat av: Berit

Hej Karro! Vilka vackra bilder! Vinter är en speciell tjusning! Hoppas det blir spännande när ni ska på skidskyttet.Kram Berit

2008-02-13 @ 18:23:50
Postat av: Anna

heeej Karro!! allt är bara bra med mig, hur är det själv?? ska du ut på skidskytte? jag står på storsjöäteatern och jobbar, så om du har vägarna förbi idag eller imorgon efter kl. 15 så kom in!

2008-02-14 @ 16:11:13
URL: http://annakjonsson.blogg.se
Postat av: Joanna

Hej gumman! Vad sot du ar som skriver sa mkt till
mig, jag uppskatter det jattemkt!

Vad overkligt det ser ut med sno och isskulpturerna, men dock valdigt fint!

Har du och Jens planerat nat mer infor resan?

Saknar dig en massa.

Puss Puss Puss My Friend.

2008-02-17 @ 18:26:16
Postat av: Faster

Hej, jag gillar verkligen bilden på träden som någon målat stammarna på. Snyggt och oväntat!
Tusende tack för den fina tulpanbuketten per kort på Valentindagen, det kom precis den dagen.
Hoppas vi syns snart 1000 kramar till dej från Moster

2008-02-18 @ 10:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback