Myshelg hemma i Rossön


I fredags åkte jag hem till Rossön. Jens skulle va med en massa kompisar hela helgen, så det var lika bra att åka hem. Mamma har skaffat sig en favoritpizzeria här i Ösd tror jag. Hon ville nämligen att jag skulle ta med mig pizza därifrån hem till Rossön. Hehe. Och så blev det. Det blev bara jag, mamma och pappa + voffsingarna hemma i helgen. Kajsa var i Söderhamn och Erik i Ström. I fredagskväll stickade jag och mamma för fullt. Av garnet vi köpt förrförra helgen. Osså var vi ut en sväng med hundarna för att leka. Men såklart stack de iväg.. Men efter ett tag kom Viva tillbaka och vi lekte lite med henne.

       

Viva är så duktig och titta hur koncentrerad hon är när hon tittar på mamma.

Men sen var hon lite orolig över Tassa också, så hon stod och spanade.

image473


Lördagen vaknade jag tidigt som attan och jag tvingade mamma att kliva upp, sen blev det stickning för hela slanten. Nästan hela dagen.
Vi var ut på en långpromenix med hundarna i skogen och de är så glada när de för springa lös.
Den dagen tog mina batterier slut i kameran, så det blidde inga bilder.
Till middag åt vi god lasagne och Martin och Mats åt hos oss.
Det blev även en liten prinsesstårta för Martin hade fyllt år.
På kvällen åkte jag och pappa iväg till hans jobb och pappa lärde mig hur man byter däck. Så nu har lilla saaben fina vinterfäck på sig. Och jag har lärt mig något nytt.

Dagen därpå blev en massa stickande också, så roligt! Och ett besök hos Gertrud, mamma skulle hämta några grytlappar.
Innan middagen var vi ut med Sötisarna igen, den här gången med en liten stund fungerande kamera.

        

Men hundarna hann få tag i något djur och försvann in i skogen, så det blev bara några kort på mamsen och papsen. Vi väntade och väntade. Visslade och ropade. Men ingen Tassa och Viva.
Så vi åkte hem och där stod de och väntade och blev jätteglada när vi kom hem. Det var ganska långt bort vi var, så de hade sprungit hela vägen hem. Och dyngsur var de.

Till middag blev det porterstek, så jävlarns gott och pappa var snäll och plockade en påse pärer till mig och Jens.

image478

Efter middagen for jag på en gång. Det hann bli så mörkt och det regnade hela vägen, så det var inte alls roligt att köra. Men hem kom jag och sovdags blev det.


Idag är jag ledig och Jens lika så.
Vi vet inte alls vad vi ska hitta på. Det blir nog en vilo dag och bara ta det lugnt. Gud så skönt.
Både jag och Jens längtar så mycket tills nästa helg, för då ska vi åka till Umeå och hälsa på Anna, Micke, Hailey och Noelle.
Jens längtade så pass mycket igår att han både drack ur "Haileymuggen" (en söt mugg, med ett sött kort med Hailey på) och lyssnade på sitt fina mms (Hailey sjunger ja må han leva) han fick när han fyllde år. Hehe.
Det ska bli så Roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback