Rolig helg i Umeå


Nu ska jag berätta om förra helgen när jag och Jens åkte hela 38 mil upp ill Umeå, till Anna och Micke på hinkgränd. Jag har verkligen inte haft tid den här veckan och uppdatera, för det har varit någonting varje dag.
Iaf så åkte vi förra fredagen mitt på dagen och det gick väldigt bra att köra, mycket bättre än vad jag hade trott. Vi stannade och åt korv, köpte godis och kissade efter vägen.
När vi väl kom fram fick vi jättegod mat och vi myste hela kvällen lång, men prat och tv tittande. Jens och Micke fick fara och köpa godis och chips, för jag och Anna var så sugna!
Sen fick jag och Jens sova i Noelles rum. Alla rum och hela huset är så fint. Så fint de har fått till det i sitt nya hem.
Morgonen där på vaknade vi och gick när och åt frukost och sen bar det iväg ut på stan, eller först hämtade vi Haileys nya vinterkläder och köpte ingridienserna till min efterrätt + godis igen..
När vi kom ner på stan med barnen i vagnarna och vi med hungriga magar gick vi och åt lunch på ett mysigt ställe.
Sen fick jag gå på två efterlängtade affärer. Lagerhaus och Ginatricot.
På Lagerhaus blev det en snygg brödbox (som jag hade sett hos Anna, som hade köpt den några dagar innan) och lite julklappar. På ginatricot köpte jag en vacker klänning..
http://www.ginatricot.com/se/#/product/1652
Sen var vi alla rätt nöjda och åkte hem och jag började göra min efterrätt, som bara blev kattskit, vilket jag kommer till senare. Och Anna började med maten.

image479
Alla trötta och nöjda efter en dag på stan

Här är förresten huset de bor i

image481
Hinkgränd 9

Massa mys med tjejerna blev det såklart också. Hailey är en sån härlig tjej och Noelle en riktig goknul.
Tyvärr knäppte jag inte så mycket kort, hade fullt upp med och mysa och busa, så jag glömde bort det. Men lite bilder blev det iaf.



Vid middagen märkte vi att Hailey var jättetrött, hon hade ju inte fått sovit och ätit så bra under dagen.


Så Micke och Anna fick lägga de små liven.
Jag och Honey tog hand om disken och myste framför tv:n.
När barnen sov började jag och Anna märka alla hennes loppis saker.
För dagen därpå skulle vi på loppis med alla Annas lådor.
När vi märkt nästan alla grejor, spelade vi spel. Nu kommer jag inte på vad det heter, men jag har vägrat spelat det förut, men provade nu iaf. Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö. Jag kunde verkligen inte hålla mig. Jag blev alldeles svettig. Men roligt va det! Vi spelade ända till kl. halv 2 på natten, sen tänkte vi att vi va tvugna att gå och lägga oss så vi orkade med loppisen nästa dag.
Ja, osså till min efterrätt. Polkagrisglass. Visst låter det gott. Men jag lyckades inte få till det här med gulan och gelatinbladen, det blev bara en massa klumpar och slemgrejor, som jag avskyr. Säg mig vad jag gjorde för fel, om någon vet?! Men vi åt lite iaf, för vi hade ju längtat så mycket efter efterrätten...
Under hela kvällen vaknade Hailey och Noelle flera gånger och Hailey hade feber, så hon var sjuk stackarn.

Somnade rätt snabbt och blev väckt av söta Hailey nästa dag. Mycket piggare och glad igen!
Vi sölade på ganska bra och åkte iväg till loppisen strax efter 11 och den skulle börja 12. Först va vi alla där och hjälpte till, men sen åkte Micke hem med barnen så de fick sova.
Klockan gick och kvart i 3 tyckte vi det var synd att vi inte skulle få va där en stund till, så Anna fick sälja lite mer av sitt rat. Och vipps så slog det oss att vi glömt och ställa tillbaka klockan. Så vi hade ju varit där i god tid och hade en timma till på oss att sälja. Jag gjorde lite loppisfynd. Mest hos Annas bord.. hehe!
Direkt efter loppisen slut och vi packat ihop och sagt hejdå till Världens finaste familj åkte jag och Jens viadre till Härnösand. Jens pappa skulle hjälpa oss att fixa bilen inför besiktning som vi hade på tisdag.
Väldigt skönt att komma fram efter 21 mil till. Mat på bordet och sängen nästan bäddad.
På kvällen myste vi med Jens mamma och pappa.
Och nästa dag, måndag sov jag ut och Jens och hans pappa for och fixade bilen. Sen åkte vi hem 21 mil till Östersund. Åt lite mat och sen for jag på jobbet.
Väldigt mycket åkande och händelserik helg.
Tack Anna och Micke för all god mat och en jätterolig + mysig helg!


Idag har jag jobbat ett kort pass. Började 5.30 och fick sluta halv 11, så det var jätteskönt! Lunkade runt lite på stan och provade en massa byxor, för jag vill verkligen ha nya byxor. Massor. Hittade ett riktigt fynd. Ett par för 179:- 
Blev en massa spaning på julklappar också och en köpt.
Säger inte till vem, haha!
Nu ska jag och Jens åka och handla lite så vi kan göra en god middag!

Postat av: Joanna(Snart hemma i Ösd igen)

Hej Gullet!

Ja, d låter som du har haft fullt upp juh!
Ni ser ut att ha haft en mysig helg i Umeå iaf! :)
Vad sött d där kortet var när du och Jens sitter i soffan med ett varsitt barn i knät..

Vad gjorde du igår när d var Halloween då eftersom du inte åkte till Åre? Tog du d bara lugnt?

Jodå, vardagen rullar på...
Idag är d bara 3 veckor kvar, känns helt underbart!

Btw, klänningen från Gina Tricot var superfin! :D

Saknar dig.

Puss Puss.

2007-11-04 @ 18:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback