Jul i stugan


Idag har jag julpyntat hela eftermiddagen. Mina armar är trötta efter allt bärande fram och tillbaka från förrådet. Men nu är allt uppe och klart. Och väldigt fint blev det också. Förutom att jag stör mig så mycket på att en ljusstake vägrar att lysa, även fast jag bytt alla lampor så jag vet att den borde fungera. Kära Jensen och Johan (som är på besök) var på stan en stund medans jag strök gardiner, hängde upp julstjärnan, tände den fungerande ljusstaken, putsade tomtarna och pyntade.

image555

Och mitt i allt julstök kom Joanna och hälsade på, henne har jag inte träffat sen i augusti. Det var så roligt och jag blev så glad. Hon ska verkligen ut på en häftig resa nu i januari. Fick se hennes schema och jag är väldigt avis. Hon är så modig som ska åka helt själv. Vi tittade även på hur vi ska träna nu framöver, för Joanna har fått en gratismånad på StepIn så nu kommer jag få roligt på träningarna. Vi ska prova på mycket annorlunda grejer.
Väldigt kul att du är hemma igen Joanna, ett tag iaf :)

Till middag blev det köttbullar och makaroner, riktig studentmat som Johan sa.
Sen har vi myst i alla juleljus och jag har tittat på när 12-åringarna spelat tv-spel.

Nu är jag på jobbet. Usch!

Postat av: Marie

Mysigt med julpyntning! Har med mig lussebullar på jobbet idag, mums! :) Hoppas Jens är kryare, stor kram på er!

2007-11-30 @ 11:31:20
URL: http://GossipByMarie.blogg.se
Postat av: Joanna

Vad söt du är! =)
Det var jättemysigt att träffa dig också
gullet! Ser fram emot att få se hur
det ser ut i eran lägenhet nu efter att
du pyntat färdigt! Ses på söndag.
Puss&Godnatt/J

2007-12-01 @ 01:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback