118118 nattetid


Jag har nästan glömt hur nätter på Eniro är. Va.. vad finns det för människor.
Taxi, taxi, taxi, taxi, jag kommer kunna alla taxibolags telefonnummer utantill när jag blir väckt i sömnen.
Kunder som säger: Jag älskar dig.. Du är så fin. Vilken fin och sexig röst du har. Vart bor du, var kommer du ifrån? Kan vi ses någon gång?
Finns de som tror att de pratar med någon de känner, så det ploppar ut ett puss och kram på slutet av samtalet. Lite skoj faktiskt.
Dryga fulla otrevliga kärringar och elaka gubbar.
De som ringer fel! Hur ringer man fel till nummerupplysningen?!
De som inte vet numret till SOS Alarm, hallå.. 112.
Numret till sjukvårdsupplysningen tack! Vilken ort? Oj, förlåt, Stockholm. 08320100. Tack så mycket. Tack själv, Hejdå!
Heej, jag skulle vilja ha numret till mekonomen i Falun, eller jag menar adressen.. Ryyyyckepungsvägen 1. Skitkul!
Jag har tappat mitt bankomatkort.. Vilken bank har du?

Blabla i Gävle (Hörde inte vad kunden sa.. mycket hög musik i bakgrunden, mycket vanligt) Försöker fråga kunden vad han sökte i Gävle. Han sa: Var, ja i norr någonstans. Nej, inte var, vad? Jag hör inte dig! Jag hör inte dig heller, du får nog gå ut och ringa om. Ja, jag går ut och ringer om.

Hej, jag har en liten fråga. När öppnar systemet i Skövde imorgon? Jag ska kika in på systemets hemsida och se efter. De öppnar 10.00. Och när stänger de? Klockan 15.00. Jättebra, tack! Tack själv, Hejdå!

Jag skulle vilja ha numret till pizzeria Viking i Sandviken tack. Ja, pizzeria Viking i Sandviken, ett ögonblick. Då har jag det på storg. 22. Ja. Vill du att jag sms:ar numret och kopplar fram dig. Ja, tack! Varsågod!



Åh, klockan är bara 02.00 och jag har alltså 5 timmar kvar. Fy fan! Sov gott alla ni som sover!

Postat av: elin

Härligt att jobba natt. Konstig att det är så många som är vakna egentligen. Man ska sova när det är natt.....må så gott/elin

2007-07-23 @ 10:14:58
URL: http://ursus-elina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback