Vilken struldag!


Idag är inte min dag.

Jag och Jens bestämde oss för att åka hem till Rossön i måndags, vi hade några dagar ledigt. Vi har sovit, myst i mörkret, sparkat med hundarna och bara tagit det lugnt och stressat ner. Men såklart när man ska åka hem, då börjas det igen.
Ungefär 500 m från mitt hus hemma i Rossön efter bron mitt emot degervattenvägen (för er som vet var det är) kör jag rätt ner i diket. Eller jag skulle vända för Jens hade glömt sin jacka och jag skulle hålla ut när jag skulle vända. Så det gick väldigt sakta och vi åkte ner med hela vänster sida.. jag fick ta och ringa pappa som provade alla möjliga sätt att få upp Saaben, som bara åkte längre ner och ner. Tillslut fixade han så att våran granne Esten kom och drog upp oss. Tack snälla pappa för all hjälp! På vägen mot Ö-sund började det regna och blev superhalt. Lastbilar och alla körde hur sakta som helst. En gång låg vi på 40 km/h... jag fick panik.. jag skulle ju hem och jobba 16.15 och tiden bara rullade iväg.. Vi stod tom. i kö för att trafiken stod helt stilla. ÅH! Och mitt i allt kaos så var en grej rolig iaf. Jag hade bestämt mig för att inte trycka på mig några jobbiga jeans, så jag åkte bara i långkalsongerna som hade ett hål bak i rumpan.. så när vi hade kört i diket stod jag endast i ett par svart långkalsonger på benen.

När jag kom på jobbet, 16.20 började allt så bra.. lugnt o ch skönt. Sen fick jag ansvarslistan och larmet här på jobbet skulle såklart börja strula. Så jag har ringt runt och strulat på..Vilket klater.. Fy fan, för denna dag. Jag är så trött, less och slut i huvudet!

Imorrn ska jag iaf klippa mig och sen jobba igen..

Postat av: Joanna

Tur att alla dagar inte är
som denna (ovan) :)

2007-12-06 @ 10:55:21
Postat av: Johanna

Oj, nu har du oxå prövat diket alltså.. Tur att den hala bilresan gick bra annars iaf! Kul det där med långkalsongerna och det var ju tur att det inte hände någon annanstans kanske ;) Idag har jag strött små bitar vit choklad på ca 7000 chokladkakor i 8 timmar! Hade en stor skål framför mig hela tiden som var fylld med choklad och ändå åt jag ingenting förrän jag precis skulle hem :) Längtar tills vi ses!! Pussis o Kramis!

2007-12-06 @ 19:16:44
URL: http://mittlivsomjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback