Rom, dag 3


Sista heldagen i Rom blev det besök på Colosseum!
Vi vandrade som vanligt på våra fötter, som nu var lite ömma.






Vi såg verkligen när vi var framme




Häftigt att det är från 70 e Kr.



Vi löste självklart in oss även på denna turistattraktion!


Jens påväg upp


En gammal staty

Det fanns massor av gamla grejer.






Jens mäkta impad!


Ett häftigt blåshorn som användes på arenan.
De har fått lappa ihop det!

Lite besviken blev vi när vi tänkte gå in på arenan och ta i sanden och låtsats vara gladiatorer.. det fanns inget golv, de har öppnat upp så man ska få se gångarna där under. Där alla gladiatorer och djur förvarades!


Faktiskt rätt häftigt!







Precis utanför Colosseum finns en triumfbåge!


Hedjå!

Sen blev det lunch efter en sådan förmiddagsutflykt!
Och då kom en trevlig dragsspelsman och det kändes som vi var i en film när vi satt på en mysig restaurang och hörde denna ljuvliga musik!


Haha, en rumän (Anna S som är föredetta italienska, berättade för mig att de är därifrån)


Ljuvliga pastarätter

Sen gick vi hem och la oss och sov någon timme inför kvällen.
Och då gick vi in mot stan och till Piazza Navona till en mycket trevlig restaurang.


Det här var min förrätt och det Godatse jag åt under hela resan.
Denna Bufalo Mozzarella och körsbärstomater var som en dröm..


J:s förrätt


Jens min fina åt någon god pasta med svamp


Jag tog pasta bolognese!


Jag och mitt älsklingshjärta!

Detta får avsluta denna magiska resa!
Vi åkte ju inte hem förrän dagen efter, men vi hann inte mycket mer!
Men rekommenderar som sagt verkligen att åka dit!
Det var nog inte sista gången för oss!

Postat av: Anna

Ser ju underbart ut!! Ah langtar tillbaka nu..JAG VILL HA VARME!! Kul med den dragspelande Rumanen hihihi... Saknar dig fina Karolina! PUSS

2010-10-24 @ 20:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback