Påsk för mig


Den här påsken har inte varit som jag egentligen vill fira påsk.
Men däremot kommer jag bli glad över de extra kulor som kommer rulla in efter helgens jobb, även idag var ju en extraförtjänst.

Jag har många fina minnen från påsken.
Det är då vi oftast åkt till någon stuga och redan på skärtorsdagen brukade vi packa och pappa lastade skotrar på släpvagnar och ibland kälkar på biltaket... vilket stök för en helg!
Mat brukade vara förberett för det var inte alltid det fanns ström i stugan vi bodde över påsk.
Godis självklart, men inte alltid i ägg. Vi hade små plåtburkar i påsktema som mamma brukade dela ut.
Vi hade även 3 mini påskkärringar som höll i en liten korg som brukade vara fylld med godis varje påskdagsmorgon.
Jag och mina syskon brukade få välja varsin tidning från affären som var som en påskpresent, roligt minne!
Grilla korv, pimpla, köra skoter och spela kort brukar också tillhöra påsken.
Nästa år hoppas jag att jag får fira påsk så som jag vill!



Imorgon är jag ledig och ska göra en efterlängtad runda på stan!

Postat av: mamma G

Vilka härliga minnen du har......tänker tillbaka på hur roligt vi brukar ha på påskarna :))

Nästa år får vi ta igen allt, då blir det andra bullar, hihi! Längtar efter dej o Jens, hoppas ni mår bra och gör roliga saker efter denna jobbarhelg, puss o kram, skumbanan, mamma <3

2012-04-09 @ 21:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback