Middag på stråket


Kom hem klockan 06.13 imorse. Somna nästan på en gång. Sov bara till 12.16, men låg kvar i sängen tills Jens klocka ringde 13.00. Duschade och tvättade mitt skitiga, nästan "höjdafrilla" (mina släktingar vet hur en sådan ser ut) hår. Hade bara mitt dåliga shampo, för mitt braiga var slut. Så när jag torkat håret o sminkat mig, såg det fortfarande ut som jag inte tvättat håret på en vecka. Åh, vad less jag är på mitt hår! Åkte iaf in till stan o mötte upp Linna och Joppe och vi sprang runt på stan. Jag handlade utöver mina tillgångar ett par leggings och ett nytt shampo! Osså gick jag faktiskt till en frisör och beställde tid för mitt hemska hår. Så på onsdag ska jag få förändra mig lite. Nu vill jag ha mörkt hår igen! Brunt och fint och kortare lugg.
Efter stan åkte vi förbi mig och hämtade lite kläder. Vi bestämde nämligen att vi skulle äta på stråket ikväll. Det var gå två betala för en. Mycket bra! Därefter åkte vi hem till Linna och jag sprang ner till Joanna och bytte om där. När jag sedan sprang upp till Joppsen och Linna hade de inte på sig vad de hade sagt, så då var jag tvungen att byta om igen, för jag såg så uppklädd ut.. hehe.. mycket ombyten. Det var väldigt roligt att träffa Joanna, henne har jag inte sett på ett tag. När vi äntligen var klar åkte vi in till stan och gick ner och mötte upp Johanna, som var sååå fin i håret :) Vi delade upp oss i olika tält så vi kunde hitta bord, den som snabbast fick tag på ett ringde de andra! Och tillslut fick vi ett bord. Och jag och Johanna beställde någon oxfilé på toast tillsammans med strips och sallad. Linna, Joppe, Joanna och Linnas pappa beställde "yran-pasta". Min och Johannas mat var supergod. Men det värsta var att vi väntade 1 timme på den. Sen gick vi omkring och kolla på folk och lyssnade lite på Marmelad orkestern. När klockan var halv nio var alla väldigt nöjda och mätta, så vi bestämde oss för att åka hem. Vi skrattade lite att vi kände oss väääldigt gamla att vi gick hem så tidigt, men jag tyckte det var väldigt bra. För jag skulle börja jobba klockan 22.00, så då fick jag lite tid hemma först. Och nu sitter jag här igen. Mina fjärde natt i rad och min sista nu på ett tag! Nu är jag ledig i två dagar och sen jobbar jag två dagpass och sen har jag två veckors semester. (Mycket tvåor nu)

Nu är klockan 01.41 och det känns som klockan aldrig ska bli 06.00..
Vi får väl se!
Godkväll eller Godnatt



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback