Utflyktsdag för billig peng


Det är väldigt billigt för oss i Thailand, ibland får man nästan skämmas för att saker inte kostar något.
Och att jag och Kajsa är sådana jäklar på att pruta gör det ju inte sämre.
En av dagarna bokade jag och mamma oss en utflykt, hela dagen lång och värsta lyxen med att bli hämtade utanför hotellet och avsläppta efteråt. Kostade väl sisådär 125:-/var.
 
Påväg ut till piren där vår båt låg var det som en marknad uppbyggd ovanpå vattnet, helt otroligt!
Färglada och fina båtar överallt.
 
 
 
 
Bakom denna båt låg våran, såg precis likadan ut. Bara att hoppa igenom denna för att komma till våran...
 
Vädret var inte heller på vår sida denna dag, men sol till och från iaf!
 
Jag höll på att dö av skratt när mamma skulle på med cyklopet och snorkeln, kan säga att det inte var det lättaste när vi stannat vid första ön (efter 1 1/2 timmes båtresa) och vi var i vattnet...
Förlåt mamma, du var så söt när vi testade dessa på båten...
 

 
 
 
Snorklingen vid första ön var fantastiskt, vi var i alla 45 minutrarna och jag njöt av allt vackert under ytan!
Andra stoppet var vid en paradisstrand...
 
 
Jag solade och badade och njöööööt!
 
 
Vid tredje stoppet snorklade vi igen och ena guiden skojade till det rejält när han hade med sig bröd som han strödde ut vid mig och mamma, vi hade väl några 100-tals fiskar runtomkring oss och jag skrattade och drog kallsupar omvartannat. Helt fantastiskt upplevelse. Såg tom. en Nemo-fisk!
 
Gofika!
 
Vårt fjärde stopp!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter vår fantastiska dag åt vi middag på stranden igen och drack goda drinkar!
 
 
 
 

Postat av: mamma G

Du är förlåten.....bara för att du bloggar så bra och visar andra fina bilder, kraam till dej :)

2013-02-19 @ 06:21:59
Postat av: elinkusin

Vad ni ser ut att ha haft det härligt! Roligt att få se alla bilder och jag fnissade lite åt moss bara fast jag såg henne på bild... :)

2013-02-19 @ 18:15:46
Postat av: Moster

Vilket fantastiskt fint turistland det ser ut att vara!!! Ett härligt resereportage! Var det varmt i vattnet?

2013-02-21 @ 06:28:39
URL: http://bjennbua.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback