Bvc på många språk


På den barnavårdscentral jag är på har jag inte mött en enda svenska familj.
Jag visste ju innan att det är ett väldigt invandrartätt område, men jag trodde inte det skulle vara så mycket.
Men vi har bara invandrare. Det är ganska häftigt att det bara är det.
Flera gånger under dagen har vi massa tolkar.
Och det är fantastiskt att vi kan erbjuda det också.
Många broschyrer och informationsblad vi har är på olika språk!

Idag har jag träffat en mamma som var 10-barns mor. Och även mormor.
En mamma som var väldigt ung och kom till Sverige i januari och hon kunde förstå svenska rätt så bra.
Väldigt imponerande!

Av alla dessa föräldrar är många så otroligt unga.
Jag blir väldigt imponerad över både det, språkutmaningar och allt annat som är annorlunda i ett främmande land.

Vi alla skulle få känna på det någon gång.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback