Jobbigt


Igår var en riktig värsting dag.
När jag kom hem från jobbet kände jag mig som världens sämsta människa som inte kan lära mig något och komma ihåg något. Det snurrade bara i mitt huvud och allt jag tänkte på var att jag bara hade en dag till på mig, alltså idag och förstå det mesta. För på måndag ska jag sitta själv.
Jens var och är världens bästa och försökte få in i mitt huvud att jag inte kan ha så höga krav på mig själv och att det måste få ta mig tid att förstå och lära mig.
Mitt jobb går ut på att en massa elmätare ska bytas ut i Sverige och jag sitter på själva tidsbokningen. Där ringer alltså kunder in och vill boka om tider, skrika att teknikern inte kommit hem till den avtalade tiden, se om vi kan boka en exakt tid och lite andra saker. Det kanske inte låter så svårt, men det kan ligga i olika status och hela Stockholm är bara uppdelat i flera områden som har olika tidsintervaller som jag måste kolla upp innan jag kan boka. Det känns bara så mycket och rörigt.
Idag har det gått mycket bättre. Jag tror att jag förstår mer och vet hur jag ska göra. Jag vet också att jag kommer att kunna fråga hur mycket jag vill på måndag även fast jag ska sitta själv. Och att jag ska ta det lugnt och tänka efter.
Men jag är ändå nere och har magont för att jag känner mig osäker.

Igår gjorde det inte bättre att Jens skulle åka hem. Jag grät och grät. Det var nära att han inte kunde åka. Men vi försökte tänka på att det bara är en vecka idag tills han är här på riktigt och den här gången är det sant.
Han kommer alltid finnas här hos mig då. Jag längtar så otroligt mycket!

Inatt hoppas jag att jag kommer kunna sova utan att vakna alldeles svettig och orolig. Och att jag får sova ut ordentligt!

Jag köpte förresten en ny mössa och nya vantar som gjorde mig lite glad idag iaf och har nu pratat med världens bästa mamma <3 som tröstar mig.

                                       
                                                                      Fina roströda vantar och mössa

Postat av: Petra

Och imorgonkväll ska vi sitta och älta massa saker tillsammans, så du bara kommer däcka när du lägger dig! Se till att skämma bort dig ordentligt ikväll med massa gott att äta och dricka, hjärtat! Vi hörs imorgon. Pussar i stora lass

2008-10-04 @ 09:11:36
Postat av: Anna

Tänk på att när man tryckt in mycket i huvudet tills det är alldeles snurrigt, så när man vilat nån dag känns allt mer klart. Och man kan nästan minst just när man får all info, men man lär sig fortfarande trots att man gått hem för dagen. Det finns där inne och du är nog inte den första som blivit snurrig då du ska börja jobba på deras jobb!!



Snart är Jens hos dig igen och då kommer ni mysa massor:-)

Stor Kram

2008-10-04 @ 15:59:08
URL: http://sambomammastudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback