Umeåbesök


På vägen upp till Umeå plockade vi ju upp Hailey och allt gick jättebra! Hon pratade och skrattade konstant till Åsele. Sen bestämde jag och Jens oss för att vara tysta en stund, för att se om hon somnade.. och såklart somnade hon till och sov nästan i en och en halv timme. Väl framme i Umeå fick vi jättegod mat och vi myste hela fredagkväll lång.. Jag och Anna sovandes framför soffan.. med mycket gotta i magen!

Jag vaknade av barnskratt och Haileyprat på lördadgsmorgonen runt 6 och jag klev upp och va med trollungarna och pappa Micke tills vi väckte sjusovarna Anna och Jens.
Jag och Jens fick sova i Anna och Mickes stora säng, så vi kunde knappt hitta varandra i mörkret, men den var verkligen skön. Tack snälla Ni! Inte konstigt att Jens sov..
 
Det blev frukost och sen skyndade vi oss in till stan till halv tio för Haileys dansskola, men såklart hade de stängt för påsklov.. men då var vi iaf tidiga på stan. Det blev några varv inne på lagerhaus och mias lustgård innan vi avslutade med en kebab med bröd på torget.
Dagen blev verkligen lång, eftersom jag vaknat så tidigt.
Vi myste, läste böcker, lyssnade på musik, dansade och lekte en hel del!

     

Anna hade köpt en massa grejer tills de ska ut på sin resa och andra fina kläder.. självklart ville barna prova!

   

Vi spelade guitar hero och jag fick hjärnsläpp, så Jens och jag passade på att leka ännu mer, medans föräldrarna spelade..(observa minspelet och koncentrationen)

image1065

     
  

På kvällen åkte vi ner på stan för att äta på kina restaurang. Hailey var ganska trött, men det gick jättebra ändå och Noelle hon roade sig genom att tugga på en brödbit.
Anna, Micke, Jens och jag åt mongolisk buffé och vi åt tills magarna nästan sprack.
Sen blev det hemfärd och Hailey somnade i bilen, så hon fick lägga sig på en gång när vi kom hem.
Noelle fick ligga i Jens knä och dricka välling..
image1075

Efter Noelle slocknat blev det gooodglass nerstoppat i våra fulla magar och sen skulle grabbarna kolla på fotboll, så då slocknade såklart jag och Anna!

Söndagen blev också en massa bus och lek.
Jag och Jens förberedde oss för hemresan och innan vi åkte fick vi jättegod tacopaj!



Sen började vi åka på vår långa resa hem.. ca 40 mil lååååång.. men det gick jättebra att köra både dit och hem.
Och jag kan bara säga att jag är helt tokig i de här sötnosarna och jag saknar de alla redan!!!

image1078

Tack Anna och Micke för allt i helgen. Man har verkligen inte tråkigt med er en enda stund!


Postat av: Anna J

Heeej Karro! Fan jag fick en sån sjuk hemlängtan inatt och den sitter i fortfarande.. har du nåt tips?=) Vilken mysig helg ni verkar ha haft, Annas familj är ett riktigt bra exempel på att det faktiskt kan gå bra för människor som får barn tidigt. Det är så roligt att se! Hälsa det ifrån mig:P Puss och kram

2008-04-02 @ 10:53:39
URL: http://annakjonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback