Valborgsmässoafton


Andra dagen i huvudstaden hade vi bestämt oss för att gå på guidad stadsvandring på Söder.
Den varade i nästan 2 timmar och vi fick massor med fakta (som jag inte visste), se två kyrkor med häftig historia och fina gator och torg.


En liten grupp som vandrade runt!


I huset till vänster i orange, bodde Bellman ett tag i och huset är ett av Södermalms äldsta!

Uppe på Mosebacke-terrass skulle vara skönt att sitta en sen sommarkväll!




Kallt var det denna dag...


Katarinakyrkan som brunnit ner flera gånger. 1995 stod den klar senast!
Det sägs ligga en förbannelse över platsen...


Vi var på Medborgarplatsen och åt lunch, fast inne... det var så kyligt i luften!



Vi åkte sen in på ett nytt köpcentrum/galleria som heter Bromma blocks.
Sprang in på Village och köpte mig en fin liten sak, men spanande in dessa makarones.

Var sugen att testa en lakrits, men det fick vänta!

Vi hann med ett besök hos mammas kusin Erika där vi fick gofika!




Jag och min mormors syster K


Där fanns det otroligt fina väskor, en i krokodilskinn, en i orm och en gjord i Jämtland :)
Jag blev lite småkär i den svarta och hade världens tur på loppisen vi var på en dag senare, återkommer till det!

Vi hann också med och äta supergod middag innan vi åkte till självaste majbrasan!


Fick receptet på detta, så det ska jag göra snart!

Vi lyssnade på körsång vid Ekeby slott!


Och tittad när scout-kåren tände på brasan!


Först kom dom med facklor!


Sen tändes brasan på!


Vacker majbrasa


Mamma och hennes moster


Mama<3 och jag
Jag har mest frusit hela helgen, men den här brasan värmde skönt både på rygg och bak!


Fina vitsippor fanns i närheten


Och en bokskog


Två små söta hästar travade förbi!

Vi avslutade kvällen med att åka på en brasa till, men den var inte tänd ännu och det var så himla kallt så vi gick hem och myste hos Karin istället!

Det har verkligen varit en supertrevlig och jättemysig helg!
Jag hoppas det blir en gång till snart!

Postat av: Marie

Annars är du alltid välkommen att hälsa på mig här i Sthlm med. :) Kram

2011-05-03 @ 19:08:49
URL: http://marieguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback