Fint minne


Mommas hem har börjat skingras..
Saker som är minnen för vissa betyder ingenting för en annan.
Alla har vi olika minnen. Och tur är väl det.
Men när jag skulle tänka till om det fanns någon speciell sak som jag hade något minne ifrån kom jag inte på något.
Det är lite konstigt. Det är mer hela lägenheten och känslan som jag har.
Men när jag tittat runt lite hittade jag några saker jag ville ha som minne.
Bland annat en gammal bok som heter KVINNOR SE UPP. (Hälsovård för kvinnor).
Den är från 1960 och tyckte den skulle passa hos mig.
När mamma kom hem med boken kom hon även hem med "hanen". Nämligen MANNEN.


Roligt minne från Mommas hem

Det är rätt roligt att bläddra i dessa.
I Kvinno-boken står det mycket om graviditet, förlossning, bröstkräfta och olika sjukdomar.
I Man-boken står det också om många sjukdomar men också ett helt eget kapitel om Sexuella samlevdnadsproblem.



Inget om det i Kvinno-boken.. som att inte vi kvinnor skulle ha några problem?!
Ett kapitel i Kvinno-boken heter Förebyggande födelsekontroll, haha..


Läste lite snabbt att de tipsade att man kunde lägga upp en tampong/bomullstuss långt upp i slidan så man slapp bli gravid..
Tur vi har forskning och att jag lever på 2000-talet!
Men jag är väldigt glad över dessa två böcker från Momma.


Postat av: Gudrun

Va roligt du skriver Karro, man får skratta och det är bra medicin det! Minnen behöver inte vara saker, så är glad för alla roliga/fina minnen med momma.

Kram mamma

2011-01-06 @ 06:50:50
Postat av: Faster Karin

Håller med, det behöver inte vara saker/prylar men det kan förstärka våra minnen.

De där böckerna minns jag som hemlighetsfulla och att jag tittade i dom när ingen såg.

Jag säjer som du, tur vi lever i dag.

Moster.

2011-01-06 @ 09:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback