Hemma hos Karin och S-Å


Jag har länge tänkt börja med "Hemma hos reportage".
Och nu äntligen kör jag igång!
Först ut är hemma hos min kära moster Karin och hennes man S-Å.
Hos de finns det massor av fint att titta på.


I köket på en hylla står dessa söta kossor.


Man kan sitta på detta ljuvliga konstverk.


Eller varför inte detta fårskinn?!


Det finns en rolig hylla i köket med massor av titta på!


I ett skåp hittar man detta!


I rummet intill är det såhär myyysigt!


Ett fint pepparkakshus, en kyrka tom.


Två små söta kusiner


Detta vackra skåp pryder en av väggarna!


Bredvid det vackra skåpet finns denna hörna. Mörka-döden-hörnan.
Den är fin på sitt sätt tycker jag.


Gofika!


I sovrummet finns såklart en säng.

Med dessa vackra hantverk på.

Men även denna tokiga apparat finns i sovrummet, hehe!


Först trodde jag det var en hårtork, men det måste vara en massage-delfin.. haha!


Går man en trappa upp finns två rum som är mer kvinnliga tycker jag.
Ett alldeles eget väv-rum.
Och ett rosen-rum.


Kvinnokraft!


I denna ljuvliga säng har jag sovit en gång!




Mycket fint att titta på!






Söta



Det var allt hemifrån denna gång: min Mosters hem!

Postat av: Moster

Men Karro ! tycker jag känner igen mej !?

Om jag visst att du skulle göra reportage skulle jag "stajlat" lite !!!! men nu blev det verkligheten som du visar och det får väl duga de´å.

Ser genom dina ögon att jag har bara "gammrate" tror jag måste byta stil, hum.



Det var så roligt att du var här även fast jag tycker du var en badkruka, hihi.



Vi syns igen alldeles snart i en helt annan miljö, begravningskapellet...

Tror att vi får goda skratt tillsammans då också fast blandat med sorgsenhet...



Puss.

2011-01-08 @ 04:19:12
Postat av: Karro

Men Moster, du har inte alls "gammrate"! Jag tycker det är så mysigt o fint!

Jag gillar o få va hemma hos dig!



Syns snart ja. Tror det kommer bli roligt mitt upp i allt det tråkiga också!

PoK

2011-01-08 @ 15:55:27
Postat av: Gl. faster Karin

Jag älskar din blogg.

Missar inte ett ända inlägg !!

Och visst har hon /dom det fint på Djupudden.

Kram /karin dä.

2011-01-08 @ 18:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback