Saffranskaka


Jag ska få besök av min Moster imorgon!
Hon har varit i Tyskland på Julmarknad och det passade perfekt att komma och hälsa på mig en sväng då också.
Vi ska möta upp min tremänning Johanna under eftermiddagen och gå ut och äta.
Sen tänkte vi avsluta med lite glöggmys hos mig innan Mosters tåg går.
Därför har jag föreberett en superduper god saffranskaka.


Gör och njut!

200 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 paket saffran + en sockerbit
1,5 dl mjölk
4  dl mjöl
2 tsk bakpulver
florsoker till garnering

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smör och låt det svalna. Vispa ägg och socker poröst. Stöt saffran tillsammans med en sockerbit och tillstätt det i ägg och socker smeten tillsammans med smöret och mjölken. Blanda mjöl med bakpulver och rör ner det i smeten.
Grädda i smord form i nedre delen av ugnen i 45 min.
Garnera med siktat florsocker.
Mmmmm, kommer smaka ljuvligt!


Postat av: Moster

Men vilken fin kaka!!!! Jag ser så fram emot att få rå om dej och Johanna alldeles själv i morgondag!!!!! Och jag är så nyfiken på vad ni hittat på...?! Kramen

2011-12-06 @ 21:32:33
URL: http://djupudden.blogspot.com
Postat av: mamma G

Onskar du varit med oss har i Bangan, helt galen shopping......jag blev just en shoppaholic, hihi!

Kajsa o jag springer benen av oss, brattom, brattom, maste hinna shoppa allt vi vill ha ;)

Enda problems is it so far every where, it takes a lot of time in de damm traffic.....you know, the town is so biiig, the bigest I have seeen.... eveeer! But I love it, we have to goe toghether sometime all of oss, Kajsa, you and I. Idag nar Kajsa klippte sej tog jag thai massage.....hur skont som helst, ville aldrig att hon skulle sluta. Kanske jag hinner en till innan jag far ikvall. Just nu ar Kajsa o Vickan pa IKEA.....ja du laste ratt, IKEA ar nyoppnat har. Jag stannade kvar har och strosar runt sjalv.....nice! Ringer dej i morron bitti nar jag landar i Svedala, ca 07.00 svensk tid, puss o kram mamma G

2011-12-08 @ 09:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback