Finsk mat


Nu ska ni få se på andra bullar..

Först till denna konstiga skapelse som tydligen kallas:


Karjalanpiirakka
Som en pirog fylld med ris och sen brer man en blanding av smör och hackade ägg över!


Tjyvtog kort inne på affärn.. men fick smaka på en förra veckan. Var väl ok, men inget mer!


Min frukost består oftast av detta.
Rååågbröd som Kirsi säger, bäst om man rostar de. Sen tunna falkukorvsskivor med sallad. Mums faktiskt!


En spenatplätt som jag smakade på här om dagen.. rätt god.


Och på affärn var jag även tvungen att ta kort på detta. En färdig hamburgare med bröd och allt.
Latmask den som köper de säger jag bara! Och säkert inge god!


Nästa blir: Finska konstiga saker i hemmet!

Postat av: elinkusin

å hjälp vilken mat, jag skulle svälta ihjäl!

2010-09-25 @ 17:10:40
Postat av: Mikaela

Har jag berättat att jag är fjärdedels finne? Känner igen all mat du visar och jag äääälskaaar pirogerna med ägg och smör!

2010-09-25 @ 17:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback