Tredje dagen avklarad!


Svettigt värre kan jag lova att det var för ett tag sen.

Honkalampi, där jag har min praktik ligger ca 1,5 mil utanför Joensuu, så jag åker ju buss dit varje dag.
Och de senaste två kvällarna har jag haft tur att kunna åka med någon hem som bor här i Joensuu.
Men ikväll var det ingen, så jag skulle ta bussen hem men den går då inte från samma ställe som jag hoppar av på när jag anländer hit på dagen. Men min handledare var snäll och visade mig var han trodde den gick ifrån och så på en karta. Jag fick tom. gå tidigare för att hinna med bussen!
När jag kom till platsen så började det kännas väldigt fel och just då såg jag en bil på parkering som började åka iväg, så jag skyndade mig att stoppa den och frågade om de skulle till Joensuu..
och som TUR var så skulle de det.
Det var 2 unga tjejer som knappt kunde engelska, men de skjutsade mig hela vägen hem.
Jag var rätt panikslagen där ett tag när det var mörkt som attans och jag inte visste hur jag skulle ta mig hem.
Så det var värsta instikten som tog tag i mig så jag vågade fråga!

Men det är inte första gången jag tycker de är väldigt vänliga här!
Även fast de inte kan någon engelska..

Påväg till bussen tog jag lite kort, det var så härligt höstväder!


En bro jag går över




En av de fula bussarna


Det rinner som en stor kanal/älv genom Joensuu, rätt fint faktiskt!

Och sist men inte minst en bild på mig när jag har på mig mina jobbarkläder.. ser ut som jag är en fånge..


Känner mig så snygg, hehe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback