Nionde dagen avklarad!


Barn kan verkligen få en på andra tankar, även om dessa barn inte är "friska" hela tiden.
Men timmarna har rusat iväg. Kan det bero på att jag har varit ute och kastat frisbee, lekt kurragömma i mörker, gjort kvällsfika till alla barnen, tittat på film och lyssnat på saga?!
Några av barnen har tom. kommit ihåg mitt namn och det var så gulligt och nu ikväll när ett av barnen skulle gå och lägga sig sa han/hon Goodnight.
Och precis som alla andra barn vill de att man ska titta på de när de gör olika saker, fast de säger något på finska och sen mitt namn :)

Det jobbigaste jag tar med mig härifrån är när jag ser de små barnen ta starka mediciner.
Det ser lixom inte rätt ut att så små kroppar ska behöva ta medicin. Men tyvärr.

Sista dagen imorgon och jag ska få hänga med arbets-terapeuten och sen ha möte med min lärare (stela kvinnan).
Ska bli roligt med feedback!

Sen ska jag gå på min fredags-shopping, jihooo!

Märks kanske att jag är tillbaka i mitt glada jag igen!

Imorrn kommer också bilder, jag lovar. Ska visa både lite finsk mat och konstiga grejer de har i hemmet!


Kauniita unia=Sov gott



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback