Framme i Finland!


Jag har då aldrig varit någon som skyndat på flyplatsen utan jag brukar vara i god tid och inte behöva stressa.
Men idag hade jag lite bråttom.. kom till Kastrup precis när in-checkningen börjat och det gick bra förutom 5 kg övervikt och 375 danska kronor fattigare. Det gjorde mig lite arg!
Gick till gaten som var längre bort än vad jag trodde, tog säkert en kvart och komma dit och när jag kom fram frågade de snällt om jag var miss Sundqvist (sena Sundqvist). Men ändå var det 20 min kvar innan planet lyfte.

Bytet i Helsingfors gick bra, det stod både på finska, svenska och engelska så det gick ju galant.
Och jag blir lika impad varje gång jag flyger hur en sådan stor klump till plan kan flyga!
Vackert var det ovanför molnen också!





Väl framme på Joensuu flygplats som är ungefär lika liten som Östersunds flygplats mötte en kille upp mig och körde mig hem till kvinnan jag bor hos.

Allting känns jättebra och jag har fått ett eget rum. Jag har blivit presenterad för "saunan" som hon som jag bor hos redan har använt! Hon verkar göra det flera gånger i veckan :)
De har en katt som heter Napi som har invaderat min säng.. och jag har inte vågat berätta att jag är lite allgerisk mot katter.. men det verkar gå bra. Jag va smart och tog med mig tabletter + att jag inte ska röra den söta rackaren!


Kattrackar´n!

Nu ska jag kika lite på Svt- och Tv4play och somna gott!
Och bara så ni vet är jag en timme före er :)

Godnatt!


Postat av: Jasse

Du verkar ha komit till ett bra ställe iallafall. Tänker följa din blogg nu och se till hopp i det hela.. själv har vi det sisådär! =( Börjar du praktiken på måndag?

2010-09-12 @ 10:30:42
URL: http://sarahjasse.blogg.se/?tmp=07211518
Postat av: mamma gudrun

Hej hopp Karolina! Det där hörs ju riktigt bra!

Förutom kattrackarn då, men det finns väl allergitbl i Finland också! Har nyss kommit hem ifrån hunnkursen, Tassa har haft ståndskall på mej ikväll. Har lärt mej att bara ignorera henne.

Det går jättebra för Viva, hon är inte så intresserad av andra hundar. Tassa däremot vill leka och snusa på alla. Ikväll var hon också riktigt duktig, kan gå med slakt koppel förbi andra hundar. Nu gäller det bara att träna hemma också. Du skulle ha varit här och hjälpt oss, du som är så duktig med vovvarna. Det blir väl spännande i morron när praktiken börjar. Du får blogga dagl så vi ser vad du gör. Idag blev det en ko på ståndskall för en av hunnkäran, den andra hunden skällde björn alldeles bredvid mej, jättespännande.

Puss o kram mamma,pappa och Erik Vov vov från T&V

2010-09-12 @ 19:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback