Finlandsfest!


Oj, var ska jag börja.
Gårdagen var en upplevelse kan jag säga.
Blev kanske lite för alkoholpåverkad av de finska alkoholdryckerna.
Visste ju inte riktigt vad jag skulle köpa på Alko, men det blev några cider.
Fick även smaka på rödvin och någon turkisk shot.


En finsk longdrink, rätt så god

Kvällen började hos Miljamaria som blev väldigt överraskad när en kille ringde på hennes dörr och det visade sig att han kört från Helsingfors, ca 48 mil bara för att träffa henne, även fast hon sagt att hon inte var intresserad. Så han fick hänga med hela kvällen.
Sen gick vi till min handledares (som jag haft i veckan) bror och hängde en stund.


Det posades en hel del!

Och sen bar det ut på landsbygden för hemmafest.


De här bodde där


Någon kille och gulliga Miljamaria


Yeah!


Gillade den här killens tröja


Trevliga tjejer som pratar jättebra engelska


Inget kalas utan kras.. Miljamaria städade!


Finskt folk!

Blev mäkta imponerad av allt engelsktalande folk, kanske var det alkoholen som gjorde att de vågade tala..
Roligt var det iaf och vi åkte en bauta taxi in till nattklubben Night!
Mådde skitkasst i taxin och tänkte hur ska detta gå, men blev faktiskt mycket bättre efter några glas vatten som kostade 95 cent euro/glas.
Dansade massor och sjöng även karoke.. listen to your heart med Roxette, det måste ju ha sett grymt ut, haha!
En rolig grej som hände var när jag var på toan en gång och tänkte: fasiken vad ont det gör på ena bröstet osså kände jag efter i bh:n och just det ja, jag hade visst fått en rysk slant av någon ful kille, haha!
Där hade jag lagt den ihopknövlad.


Russian money!

Idag regnar det som attans här och jag som tänkte gå och veckohandla, ska vänta och se om det avtar!

Postat av: mamma gudrun

Men vilken kväll du verkar haft. Roligt med nytt trevligt folk. lite farligt när det blir för mycket, tur att du fixade till det med vatten.

Tänk att vi är rädda om dej Karolina.....

Hjärtekramar från alla oss på Hästskon!

2010-09-19 @ 17:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback