Femte dagen avklarad!


Så glad jag blev för alla fina kommentarer jag fått, Tack så mycket till er.
Det glädjer mig verkligen så MER, MER!

Idag är det freeeedag!
Och jag har gjort min sista dag i Honkalampi på Metsälä.
Min handledare Tomi-Pekka har varit toppen hela veckan och idag lät han mig sluta vid 13, så skönt!
Men innan det visade han mig runt inne på "Terapihuset".
Honkalampi Center är ju ett rätt stort område med massor av olika avdelningar.
Allt ifrån handikappade barn, psykiskt sjuka, autistiska till äldreboende.
Och i det här "Terapihuset" fanns det massor av olika rum där man kunde göra olika saker.
Pyssla, sy, väva, måla, sjunga, spela trummor och få massage i massagestol.
Men min favorit var ändå Det vita rummet. Allt var i vitt och så stod det en stor vattensäng i mitten och där fick man bara ligga och koppla av. Det var så mysig belysning där och allt var så stilrent och snyggt!
Blev mäkta imponerad mot för inne på min avd. där allt är gammalt!


Mot avdelning L=Metsälä


Här har jag varit en vecka!

Kom ju in till Joensuu city rätt så tidigt idag så då passade jag på att kolla in gågatan.
Och vad sprang jag inte in i på en gång, jo HM.
Jag som hade tänkt att nu när jag är här i Finland kommer jag spara så mycket pengar för att jag inte kommer kunna shoppa något + att jag inte vill ha så mycket mer övervikt på min väska.
MEN så tänkte jag även på att jag tycker det faktiskt är rätt så jobbigt ibland och vara här själv, så lite fredagsbelöning skadar väl inte :)
Så jag köpte en fin kjol och provade massa av fina höstnyheter.
Och det bästa av allt var att jag var in i en större mataffär och vad hade de inte där?!
Jo, lösviktsgodis! Jag blev överlycklig!


Karamellkungen internationellt!

Ikväll ska jag mysa, bara mysa!
De som jag bor hos ska åka bort i helgen så jag ska njuta med tända ljus och kanske ta och basta lite :)

Postat av: Den du avgudar

Om du så skulle åka till Iran skulle du lyckas hitta karamellkungen! Tycker iaf att du är jätteduktig som kämpar på! Är lite svårt att finna tid till att sitta vid msn för mig just nu. Jag har ju som du vet vårat kärleksbarn som väntar på mig varje kväll när jag kommer hem. Han behöver mycket uppmärksamhet och ömhet från mig. Men ikväll kan vi kanske höras av på intranätet! Jag saknar dig mkt iaf Puss/ Jensis

2010-09-17 @ 15:22:19
Postat av: Marie

Vad duktig du är! Hur kunde du hamna i Finland? :) Får ni välja själv eller blir ni utplacerade? Skoj ändå! Kram från Marre

2010-09-17 @ 21:26:49
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: jasse

Hej. Tänkte höra med dig, går du finsk bedömningsformulär på praktikerna eller tar du vårt egna? Hoppas du har det bra där nere :)

2010-09-18 @ 11:46:06
URL: http://sarahjasse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback