Det här med bastu...


Jaha, då har jag avklarat den första finska saunan... herregud så hett!
60 grader kom den upp i.. och det var på första knappen, jag kan visst välja att höja med 10 grader per knapp och det är 4 knappar... 60 räcker nog för mig. Svenne som jag är.. inget finsk blod här inte!

Det är faktiskt helt sjukt det här med bastu här.
Häromkvällen hade hon som jag bor hos gäster här och de hade visst varit i bastun allihopa.
Där jag har varit på praktik nu i veckan bastar de 2 ggr i veckan!
Och nu kanske jag måste skaffa bastu hemma i Malmö! Haha!

Bildreportage kommer här:


På toadörren


Ingång till bastun


Och tada, här ska man sitta och plågas!

Postat av: mamma gudrun

Klart du ska basta när du är bastuns hemland. Ser ju jättefint ut. Jag brukar inte heller klara mer än ca 60 gr, det räcker för en varmbloding som mej.

Imorse vid paviljongen var det också som en bastu, gubbsen hade eldat på så det var bra nog hett och ja som e så varm redan på morron när jag klätt mej och kommer dit. Dom fick lov och he upp döra!!!:))

2010-09-18 @ 15:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback