Åttonde dagen avklarad!


Ännu en intressant dag! Är helt slut i huvudet.
Har haft kvällskiftet vilket gör att man umgås mer med barnen, annars är ju de på skolan på dagarna.
Sköterskan jag var med idag hade ett barn som vi inte fick släppa ur sikte, eller barnet skulle inte vara sjlälv.
Så det var rätt jobbigt och "bara va" ibland när jag inte kan språket.
Men som det visade sig kunde det här barnet rätt så mycket engelska och började faktiskt tom. prata lite med mig.
Väldigt roligt!!
På kvällskvisten lekte vi charader och där kunde jag tom. vara med.. med hjälp av lite översättning.
Sen åkte vi med alla barn till en stor sporthall där de fick leka av sig.

Precis innan jag slutade nu ivkäll fick jag lära mig lite "therapy-holding", de olika grepp de har för att hålla ett barn om hon/han blir agressiv.
En stor man som bara jobbar natt visade mig och satt över mig så jag fick många skrattanfall!

Cyklade hem i racerfart i mörkret.. var lite väl läskigt. Men nu är jag hemma!

Imorgon blir det kvällsskift igen. Skoj!

Godnattis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback