Vilken myspys dag med hjärtfjärten!


Det är ju helt fantastiskt och vara ledig!
Först får man sova hur länge man vill utan att vakna till väckarklockans hemska signal.
Jag vaknade vid nio och tog en långpromenad. Sen tog jag med mig cykeln (som anlände hit igår med bussgods) och pumpade framdäcket. Nu går den fort som fan!
Kom hem och väckte J och vi gick in på stan och kikade. Sen storhandla vi.
Vi hade tänkt och käka musslor idag och dricka massor med vitt vin.
Osså var musslorna slut. Så då fick vi köra på plan B.
Som innebar Toast skagen och Pepparbiff m. potatisgratäng.
Inte dumt det heller!


Jens fixade så fint


Gott blev det!

Vi är mästerkockar :)

Postat av: mamma gudrun

Jaa, vilka mästerkockar ni är. Kom hit och laga lite gomat till oss också!!

Igår hände det grejer på jakten, ståndskall med två hundar på samma stånd. Ko och två kalvar fick vi. En stor bamse var endast femtio meter ifrån våran jaktledare på poststället, han var tvungen och ställa sig upp och vissla på han, då reste sig bamse upp och tittade på han och vände sig om och gick sakta därifrån. Puhh säger jag, lite svettig hade man nog blivit. Det var en jättefin dag med några minus och sol av o till. Idag ska vi dela köttet. Hoppas cykeln går bra, kram mamma

2010-10-17 @ 06:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback